דרמה בש"ס: דרעי וכל חברי הכנסת של הסיעה התפטרו

(עדכון) ההתפטרות הגיעה ברקע סוגיית הקלטות בהן נראה הרב עובדיה יוסף כשהוא מגדף את דרעי ■ במערכת הפוליטית מעריכים כי המהלך נועד להפעיל לחץ על דרעי להישאר בש"ס ■ דרעי: "אין לי מה לומר יותר. גם כך קשה לי"

אריה דרעי, יור ש"ס, הגיש הערב (ג') את התפטרותו מהכנסת. מכתב ההתפטרות, שהוגש בעקבות הקלטות שפורסמו לפני יומיים בערוץ 2 ובהן נראה הרב עובדיה יוסף כשהוא מגדף את דרעי, ייכנס לתוקף בעוד 48 שעות . כל חברי הכנסת של ש"ס הודיעו שיתפטרו בעקבות דרעי. עם זאת, על פי החוק עדיין יוכלו דרעי וחבריו לחזור בהם ולהתמודד לכנסת הבאה במהלך החודש הקרוב.

"הגשתי מכתב ליו"ר הכנסת, אין לי מה לומר יותר. גם כך קשה לי", אמר דרעי בצאתו מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כשהוא מלווה בחברי הכנסת של ש"ס.

במערכת הפוליטית מעריכים כי המהלך נועד להפעיל לחץ על דרעי להישאר בש"ס. במקביל מקיים הערב ח"כ אלי ישי כנס ראשון של מפלגתו החדשה בשדרות.

אתמול הגיש דרעי למועצת חכמי התורה של ש"ס מכתב שבו הוא מבקש להתפטר מראשות התנועה. יו"ר ש"ס ציין במכתב כי: "אמשיך להיות חבר מסור לתנועה ולתמוך ככל יכולתי. הכאב שבליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי, תבינו אותי. אני לא יכול יותר לחיות בתחושה שבגללי יש מחלוקת וריב חלילה".

רצונו של דרעי לפרוש מהתנועה מגיע כאמור ברקע סוגיית הקלטות, בהן נראה הרב עובדיה יוסף משמיץ את דרעי. מאז פרסום הקלטות פרצה מלחמת האשמות סביב השאלה מי הדליף את הקלטות וכיצד יש לנהוג עתה.