סיכום שנה בהסתדרות: 43 אלף מתאגדים חדשים

מספר העובדים שבחרו להתארגן בהסתדרות טיפס השנה ב-65% ■ בין הגופים שעובדיהם התאגדו השנה בהסתדרות: אקסלנס נשואה, אולפני הרצליה, שגרירות האיחוד האירופי בישראל וחברת הביטוח AIG

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות מסכמת את שנת 2014. מנתונים שפרסמה ההסתדרות עולה כי מספר העובדים שבחרו להתארגן בהסתדרות טיפס השנה ב-65%, מ-26 אלף עובדים ב-2013 ל-43 אלף עובדים ב-2014. רק השנה התארגנו בהסתדרות יותר עובדים מאשר ב-5 השנים האחרונות גם יחד.

המתאגדים החדשים מגיעים ממגוון רחב של תחומים מקצועיים: החל מענף הביטוח שממשיך את מגמת ההתארגנות מ-2013, דרך תחום הסלולר והתקשורת, וכלה בקהלים חדשים שלא היו חלק מעולם העבודה המאורגנת, כמו למשל תחום ההיי-טק והאינטרנט.

בין הגופים שעובדיהם התאגדו השנה בהסתדרות: בית ההשקעות אקסלנס נשואה, אולפני הרצליה, שגרירות האיחוד האירופי בישראל, חברות הביטוח AIG, הפניקס ושירביט, חברות ההיי-טק נס טכנולוגיות וסאפ, חברות התקשורת בזק בינלאומי, הוט מובייל ופרטנר, חברות להחכרת רכב כגון אוויס ואלבר, וגופים רבים נוספים.

בין ההסכמים שההסתדרות הובילה בשנת 2014 - הסכמים קיבוציים שנוגעים לעשרות אלפי העובדים בתחומי הניקיון והשמירה. הסכמים אלו הורחבו באמצעות צווי ההרחבה ושיפרו באופן ניכר את שכרם ותנאי העסקתם של העובדים בענפים אלה. הסכם תקדימי נוסף שקידמה ההסתדרות הוא ההסכם הקיבוצי לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "שנת 2014 היא התשובה לכל מי שהטיל ספק בעוצמתה של העבודה המאורגנת בישראל וביכולתה לחולל שינוי חברתי אמיתי".