גלאון: "שר הביטחון גרם למתנחלים להרגיש שהכול מותר להם"

יו"ר מר"צ מתחה ביקורת על ההבלגה של יעלון על יידוי האבנים בידי מתנחלים על דיפלומטים אמריקאים ■ ח"כ כבל: "נתניהו מנסה ליצור קמפיין הפחדה" ■ ח"כ שמולי: "טועה מי שחושב שרשימת הליכוד שנבחרה פחות קיצונית"

זהבה גלאון, כנס "מידות" / צילום: סיון פרג'
זהבה גלאון, כנס "מידות" / צילום: סיון פרג'

"שר הביטחון, בוגי יעלון, משיקולי פריימריז, נטע בלב המתנחלים את התחושה שהכול מותר ונסלח להם ושהם מעל לכול חוק". כך אמרה היום (ש') יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בעקבות ההבלגה של שר הביטחון על התקפת יידויי אבנים בידי מתנחלים חמושים על רכב של דיפלומטים אמריקאים.

לדברי גלאון, "מתברר, שההבלגה של שר הביטחון על אלימות של מתנחלים כנגד פלסטינים נתנה להם את התחושה שהכול מותר להם. אני קוראת לשר הביטחון למצות את הדין עם המתנחלים לפני שזה יגרום לעימות מיותר ומזיק עם ארה"ב".

"לממשלה אין זכות קיום"

באירוע ״שבתרבות" שנערך היום בצהריים בקריית ביאליק, אמר יו״ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח״כ איתן כבל: "הבחירות הקרובות יוכרעו על הנושא החברתי. לממשלה שהמורשת שלה היא 2.5 מיליון עניים, 700 אלף מרוויחי שכר מינימום ועשרות אלפי ילדים רעבים - אין זכות קיום. זו הקדנציה השלישית של נתניהו בראשות הממשלה, ורק בגלל הנתונים הללו הוא חייב ללכת הביתה".

לדברי כבל, "מפלגת העבודה תניף בבחירות את הדגל הביטחוני-מדיני לצד הדגל החברתי, בזמן שנתניהו ינסה להסית את הדיון לקמפיין הפחדה בנושא האיראני, על מנת לברוח מכישלונו בהורדת יוקר המחיה, הטיפול במגיפת העוני ומיגור הטרור".

באירוע שבת תרבות בפתח תקווה, בהנחיית איתן דניצינג, אמר הבוקר ח״כ איציק שמולי בתגובה על רשימת הליכוד: "מי שמשלה את עצמו וחושב שרשימת הליכוד שנבחרה השבוע היא פחות קיצונית, פחות מתלהמת ופחות שבויה בידי המתנחלים טועה. עצם המחשבה שמירי רגב תהיה שרת החינוך, ויריב לוין שר המשפטים - מבהילה. במקרה הטוב זה יהיה עוד מאותן בעיות שהיו כאן בשנתיים האחרונות, ובמקרה הרע הליכוד רק יכניס את כולנו עמוק יותר לבוץ. מגיע לנו משהו אחר. הימין הקיצוני הוא חלק מהבעיה ונתניהו צריך ללכת".

גרמן: "יש עתיד לא מחויבת לאף גורם זר"

שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), השתתפה היום בשבת תרבות בקריית ביאליק, בהשתתפות כ-300 תושבים, בהנחיית יואב לימור, שם התייחסה לנאום המושחתים של יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, ואמרה: "יש עתיד לא מחויבת לציבור הדתי, לא לאיגודים, ולא לאף גורם זר. יש עתיד מחויבת לציבור, להיאבק בשחיתות ובשיטות הקיימות, ותדאג שבממשלה הבאה ההישגים שלנו לא יירדו לטמיון".