חשד לזיופים ואי-סדרים בפריימריז בליכוד

עם תום ספירת הקולות ביום חמישי התברר כי בכמה מהקלפיות אין כל קשר בין התוצאה הסופית לבין הפרוטוקולים מאתרי ההצבעה ■ כך למשל, בקריית אתא נמסר כי גלעד ארדן זכה ב-124 קולות - בעוד בפועל הוא קיבל 627 פתקים

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

מי זייף את תוצאות ההצבעה בפריימריז בליכוד? מתמודדים ברשימת הליכוד לכנסת מפנים אצבע מאשימה אל עבר בכירים במפלגת השלטון לאחר שהתגלו פערים של מאות קולות בין ההצבעה בפועל בקלפיות לבין הדיווחים הסופיים. עם תום ספירת הקולות ביום חמישי התברר שבכמה מהקלפיות אין כל קשר בין התוצאה הסופית שקיבלו המועמדים לבין הפרוטוקולים מאתרי ההצבעה, דבר שמתבטא בפערים של מאות קולות לכמה מהמועמדים.

לחשדות בליכוד כי מדובר בזיוף תורמת גם העובדה שבמספר קלפיות הוצאו במהלך ספירת הקולות המשקיפים שהוצבו שם מבעוד מועד על מנת למנוע חשדות לאי סדרים. בעקבות התלונות הוחלט בליכוד לספור מחדש את הקולות לפחות ב-15 קלפיות. ייתכן שריבוי המקרים שמעלים חשד כבד לזיוף הנתונים יביא לפתיחת הספירה בקלפיות נוספות.

כך למשל, בסיכום תוצאות ההצבעה בקריית אתא נמסר כי גלעד ארדן זכה ב-124 קולות בעוד בפועל הוא קיבל 627 פתקים, יולי אדלשטיין על פי הסיכום הסופי גרף 102 קולות בעוד בתוצאות האת מתברר כי יו"ר הכנסת זכה ב-454 אצבעות, ישראל כץ שבסיכום הסופי קיבל 127 פתקים, קיבל בקלפי 678 קולות, מירי רגב זכתה ברישום הסופי ל-10 קולות בעוד בפועל זכתה ב-575, וגם סילבן שלום שברישומים מופיע כי קיבל 114 קולות בלבד, בתוצאות האמת זכה ל-539.

גם בקלפי בדימונה התגלו פערים של מאות קולות: ליד שמו של ארדן רשום כי זכה ב-96 אולם בקלפי שלשלו 270 איש את שמו, אדלשטיין זכה ל-190 קולות ולא 73 כפי שנכתב, ישראל כץ קיבל 255 ולא 89, וחיים כץ זכה ל-173 סימונים בדף ולא 39 כפי שמופיע ליד שמו בתוצאה הסופית.

ואלו לא האי סדרים היחידים. בקלפי בנתיבות למשל, קיבלו ארדן, אבי דיכטר ודני דנון (רשימה מקרית וחלקית לחלוטין) ומועמדים נוספים קולות מארבע קלפיות וליד שמם של מועמדים אחרים נכתבו תוצאות אמת משלוש קלפיות בלבד.

בעיות נוספות נמצאו גם בקלפיות בעלי זהב, בירושלים, וגם בקלפי של גני התערוכה שנספרה פעמיים. בקלפיות במודיעין ובירכא למשל נמצאה זהות מטרידה במספר הקולות של כל המועמדים. בקלפי בבית ג'אן צחי הנגבי קיבל יותר קולות ממספר המצביעים.

בליכוד מעריכים שבסופו של דבר הפערים בספירה יכולים להביא לשינויים ברשימה. מי שיכול למצוא את עצמו מתדרדר או מתקדם הם יובל שטייניץ, צחי הנגבי, יריב לוין, גילה גמליאל, ואולי גם ישראל כץ ויולי אדלשטיין, שההפרש בינהם עומד על 600 קולות בלבד ועוד יכול להתהפך.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "התוצאות שפורסמו בתקשורת ביום חמישי בערב אינן תוצאות רשמיות. התוצאות הרשמיות תפורסמנה רק לאחר שיתבצע שלב של בדיקת הפרוטוקולים של כל אחת מהקלפיות ברחבי הארץ והתאמתם לנתוני ההצבעה בכל אחת מקלפיות אלה. הליך זה יתבצע היום על ידי ועדת הבחירות של הליכוד בהתאם ללוח זמנים שנקבע על ידי הוועדה מראש, עוד לפני הבחירות. הבחירות התקיימו בסדר מופתי תוך שמירה והקפדה על טוהר הבחירות וככל שישנה אי התאמה כזו או אחרת, הרי שמדובר במקרים בודדים שייבדקו בקפדנות וביסודיות".