בעלי פיניקס סאנס הגיש הצעה לרכישת השליטה על גלזגו ריינג'רס

רוברט סארבר, שמ-2004 משמש כבעלי קבוצת ה-NBA, מעוניין להיכנס לכדורגל הסקוטי - והציע 18 מיליון ליש"ט עבור 51% ממניות ריינג'רס

רוברט סארבר, בעלי פיניקס סאנס מה-NBA / צלם: רויטרס
רוברט סארבר, בעלי פיניקס סאנס מה-NBA / צלם: רויטרס

נמשכים מאבקי השליטה על קבוצת הכדורגל הסקוטית ריינג'רס FC. רוברט סארבר האמריקאי, בעלי קבוצת ה-NBA פיניקס סאנס, שלח מייל ליו"ר החברה המנהלת את המועדון מגלזגו, עם הצעה לרכישת 51% ממניות השליטה - תמורת 18 מיליון ליש"ט. כך מדווחת סוכנות הידיעות PA.

לפי הפרסום, סארבר, פיננסייר בן 52, שמשמש גם כמנכ"ל Western Alliance Bancorporation - מוכן להוסיף 15 מיליון ליש"ט להצעתו, ולהפוך לבעלים היחיד בקבוצה (ואולי אף למחוק אותה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית AIM). סארבר, שמחזיק גם בקבוצת ה-WNBA פיניקס מרקורי - יהפוך, במידה והעסקה תושלם - לבעלים השני מה-NBA ששולט גם על קבוצת כדורגל בריטית - מלבד סטן קרונקי, בעל השליטה בארסנל מהפרמיירליג.

סארבר נכנס לראשונה לעסקי הספורט ב-2004, כשרכש את הסאנס תמורת 404 מיליון דולר. גורמים בריינג'רס אמרו ל-BBC כי "מדובר על 'שחקן' משמעותי, עם רקורד מוכח בספורט ועסקים, שיכול לעשות כאן מהפכה".

עם זאת, טרם ברור האם קבוצת מחזיקי המניות העיקרית הנוכחית בריינג'רס - קבוצה של ארבעה אנשים בראשותו של מנכ"ל המועדון לשעבר דייב קינג, שהשלימה בחודש האחרון רכישה של 34% מהמניות - תסכים לרדת מהבמה. בעל עניין נוסף בריינג'רס הוא מיליארדר קמעונאות הספורט האנגלי מייק אשלי, שמחזיק במניות מיעוט בקבוצה, ובמקביל משמש כבעל הבית של קבוצת הפרמיירליג ניוקאסל יונייטד.

בצד המקצועי, נזכיר כי ריינג'רס מנסה לשוב בימים אלו אל הליגה הבכירה בסקוטלנד, ממנה נעדרה מאז 2012, בעקבות פשיטת רגל שהובילה לפירוק הקבוצה, והקמתה מחדש בליגה הרביעית בחשיבותה בסקוטלנד. ריינג'רס זכתה בעבר ב-54 אליפויות, אך כיום היא מדורגת שנייה בליגת המשנה - מרחק 13 נקודות מהמוליכה הארטס (רק המקום הראשון מוביל לעלייה אוטומטית, בעוד מקומות 2-4 הולכים לפלייאוף).