מדוע רשם אלי שגב את מכבי נתניה על חברה אחרת שבבעלותו?

היועמ"ש של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אפרים ברק, פנה לאחרונה לנתניה במטרה לבדוק חריגות שלכאורה נרשמו בהליכי העברת הזכויות במועדון

בהתאחדות לכדורגל בודקים מדוע העברת זכויות הבעלות האחרונה במכבי נתניה לא נעשתה, לכאורה, לפי הסיכום המוקדם עם הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות. היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד אפרים ברק, ביקש לאחרונה הבהרות מראשי המועדון לגבי הליך העברת הזכויות, ואף פירט שורה ארוכה של חריגות, לכאורה, מההליך שסוכם בין הצדדים.

בין היתר טוען ברק כי ב-4 במאי 2014 אישרה הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות את ההסכם המתוקן להעברת 75% מהשליטה בנתניה מחברת CSM שבבעלות אלי שגב, בעל השליטה במועדון, אל חברת ESG CSM, כאשר בעלי המניות בה יהיו, בחלקים שווים, אלי שגב ושמעון גונן (שותפו לעסקים של שגב באפריקה; ב-25% הנותרים מהמועדון מחזיק יוסי מאור). גונן התבקש במעמד אישור הוועדה להעברת זכויות, להעביר אישור היעדר הרשעות פליליות/רישום פלילי - אך טרם עשה זאת, לטענת ברק.

בנוסף, טוענים במחלקה המשפטית של ההתאחדות כי נתניה בסופו של דבר כלל לא הגישה, למרות החלטת הוועדה לאישור ההסכם - בקשה להעברת הזכויות לחברת ESG CSM. כמו כן, טוענים בהתאחדות כי מבירור הפרטים ברשם החברות, התגלתה תמונה שונה לגמרי: נכון להיום בעלת השליטה במכבי נתניה היא חברה בשם ESG Project Construction Development - שכלל לא הוזכרה במהלך ההליך כמי שאמורה להיות בעלת השליטה במועדון.

בפנייה למנכ"ל מכבי נתניה, עו"ד רועי דניאל, דורשים בהתאחדות לפרט מי הם בעלי המניות בחברת ESG Project Construction Development; מדוע החברה שקיבלה את האישור להעברת הזכויות לא נרשמה כבעלת השליטה החדשה בקבוצה; ובנוסף - הבהרות מדוע לא הוחלף תקנון החברה כפי שסוכם בין הצדדים, ועודכנו בעלי זכות החתימה בקבוצה.

יש לציין כי החשש של ההתאחדות לכדורגל לגבי הליך העברת הזכויות, נשען בין היתר על ההתפתחויות האחרונות סביב המועדון תחת בעלותו של שגב. בין היתר מזכירים בהתאחדות בפנייתם לנתניה, כי בשבועות האחרונים התעוררו ספקות קשים באשר למידת יכולתה של הקבוצה לעמוד בהתחייבויות הכספיות, וכי הרשות לבקרת תקציבים עדיין מנסה לממש את הערבות שהפקיד שגב.

ממכבי נתניה נמסר: "מאחר ואנו יודעים את פרטי משרדו של עו"ד ברק, נשלח את תגובתנו ישירות אליו ולא באמצעותכם. צר לנו להרוס לכם את 'הסיפור', אך בקצרה רק נגיב כי אין שום משמעות לחברה שנרשמה, מאחר וכיום בעל המניות היחידי בשתי החברות הוא אלי שגב. לאור פניית התאחדות, מכבי נתניה תרשום את המניות על שם איזו חברה שתבחר ההתאחדות. לאור האמור, ומאחר ושמעון גונן אינו בעל המניות ואינו קשור עוד למכבי נתניה, המסמכים בנוגע אליו לא נשלחו וברור כי כבר לא רלבנטיים, קל וחומר כי הודעה על כך נשלחה להתאחדות כבר לפני מספר חודשים".

את תגובתו של עו"ד אפרים ברק לא ניתן היה להשיג.