דרישה בליכוד לפתוח מחדש את כל הקלפיות

זאת בעקבות שורת התקלות שהתגלו אתמול בלמעלה מ-15 קלפיות והביאו לשינויים ברשימת הליכוד לכנסת

ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה
ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה

דרישה לספירה מחודשת של הקלפיות בליכוד: בעקבות שורת התקלות שהתגלו אתמול בלמעלה מ-15 קלפיות והביאו לשינויים ברשימת המפלגה לכנסת, צפויה ח"כ ציפי חוטובלי, יחד עם מתמודדים נוספים, לפנות לבית הדין של התנועה בדרישה לפתוח מחדש את כל הקלפיות.

אמש, בתום ספירה מחודשת של כמה מהקלפיות התברר כי חוטובלי, שהגיעה למקום ה-26 ברשימה, זכתה ל-55 קולות פחות מאבי דיכטר, שמוקם לפניה ברשימה. לנוכח הפער הזעום דרשה סגנית שר התחבורה לבדוק האם קיימות קלפיות נוספות שחלה בהן תקלה במהלך הספירה. הבוקר עלו חשדות כי הקלפי ביישוב נריה, שם קיבלה חוטובלי 89 קולות, לא נספרה, דבר שהיה סוגר את הפער מבחינת חוטובלי וממקם אותה ברשימה במקום ריאלי במקום דיכטר. אולם בליכוד טענו בתגובה כי הקלפי כן נלקחה בחשבון בספירה הכללית. בתגובה עתר עורך דינה של חוטובלי עתר לבית הדין של התנועה.

גם מיכאל פואה, מקורבו של ח"כ משה פייגלין, שטוען לאי סדרים בהליך ספירת הקולות, פנה הבוקר לוועדת הבחירות של הליכוד בדרישה לספור מחדש את הקולות. ייתכן שלדרישה יצטרפו בשבוע הקרוב מועמדים נוספים.

אמש, במהלך הצלבת הנתונים בין הקלפיות לפרוטוקולים מאתרי ההצבעה התברר שדני נדון ויריב לוין התברגו למקומות גבוהים יותר ונכנסו לעשיריה הראשונה, ואילו צחי הנגבי התדרדר למקום ה-12. במקביל הצטמצם הפער בין ישראל כץ ליולי אדלשטיין. בליכוד מעריכים שאם תתבצע ספירה חוזרת של הקולות הפער עוד יכול להשתנות.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "הליך ההצבעה וספירת הקולות בפריימריס הליכוד מתנהל כדין על פי המתוכנן באישורם ובפיקוחם של שני שופטים בדימוס אשר אישרו את התוצאות: יו״ר ועדת הבחירות בליכוד, השופט מנחם נאמן, ויו״ר הוועדה המפקחת על הבחירות, השופט יעקוב שמעוני. על פי הליך הבחירות הפנימיות, שתוכנן מראש, הוקצו היומיים שלאחר סיום הספירה לבדיקת תלונות של מועמדים על התוצאות בקלפיות. בסיום שלב זה התברר כי הפערים בין הספירה הראשונית, לבין הבדיקה הנוספת שבוצעה בקלפיות, הם מזעריים, ובסופו של דבר הביאו בסך הכול לתזוזה פנימית במקומות 8 עד 10 בפריימריס. לאחר שלב זה, שהסתיים עתה, הוקצו מראש שבעה ימים נוספים לערעורים על תוצאות הבחירות. הליך בחירות ציבורי, שקוף ומבוקר זה קיים רק בליכוד, אחת המפלגות היחידות שמקיימת הליך דמוקרטי פתוח ואמיתי לבחירת נציגיה, ולא ממנה אותם בוועדות מסדרות או על פי גחמה דיקטטורית של אדם זה או אחר״.