בריינסטורם: רוב חולי ה-ALS בניסוי הציגו האטה במחלה

חברת תאי הגזע דיווחה כי תוצאות ניסוי שלב IIa תאמו את הציפיות והראו כי המוצר שהיא מפתחת בטוח לשימוש ■ בשני ימי המסחר האחרונים עלתה מניית החברה בנאסד"ק 220% במצטבר, אך כעת יורדת המניה בכ-20%

מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס
מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס

לאחר עליות חדות במחיר המניה בשני ימי המסחר האחרונים, מתפרסמות התוצאות מניסוי שלב IIa של חברת תאי הגזע בריינסטורם סל. התוצאות תואמות את הציפיות - הן מבטיחות, אך עדיין בקבוצה קטנה של חולים וללא קבוצת ביקורת.

בשני ימי המסחר האחרונים עלתה מניית החברה בנאסד"ק 220% במצטבר לשווי של 115 מיליון דולר. כעת יורדת המניה בוול סטריט ב-20%.

הניסוי נערך בבית החולים הדסה ב-14 חולים. שניים לא השלימו את הטיפול ומבין ה-12 שנותרו, אצל 11 נרשמה האטה במהלך במחלה לעומת התקופה שקדמה לטיפול, כך על פי צוות המחקר. ההאטה נמדדה בשני מדדים, כאשר ל-6 מהחולים היה שיפור באחד המדדים ול-8 חולים במדד השני, כלומר היו גם חולים שהשתפרו בשני המדדים, אך לא כולם. מנכ"ל החברה טוני פיינרו מסר כי התוצאות "מציגות תמונה מבטיחה מאוד של יעילות התרופה". עוד מסר פיינרו כי היו חולים שאצלם נעצרה המחלה או אפילו ניכר שיפור.

כמו כן הושגה המטרה הרשמית של הניסוי - להראות כי המוצר בטוח לשימוש.

המוצר של בריינסטורם מבוסס על תאי גזע המופקים מן החולה עצמו ומוזרקים לעמוד השדרה. כעת מצפה החברה לתוצרות הניסוי המבוקר שלה ב-2016.