האודישן הסודי

בעונה זו של "הכוכב הבא" הופקו כל הלקחים מעונת ההשקה הבעייתית

"הכוכב הבא", יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

תגידו מה שתגידו על העונה הזאת של "הכוכב הבא" - ויכול בהחלט להיות שכבר נמאס לכם מריאליטי מוזיקלי - אבל מרתק לראות כיצד הופקו הפעם כל הלקחים מעונת ההשקה הבעייתית.

צוות השופטים מעניין יותר, כשמוקי, מי היה מאמין עליך - ילד של אבא, תופס את מקום יו"ר חבר השופטים. רותם סלע משפרת מאוד את עמדת ה(אסי) עזר כנגדו, העריכה טובה, ומהערב - גימיק חדש: "אודישן סודי" - עוד שלב מיונים שמפתיע את המתמודדים שבטוחים שהם זומנו לחזרה, בעוד השופטים צופים בהם מאחורי קיר זכוכית.

אז יכול להיות שבאמת נמאס לנו קצת מתחרויות זמר, אבל "הכוכב הבא" של העונה באמת מתאמצת להילחם על ליבנו. זה לא מעט.

היהודים באים גם הלילה

"היהודים באים", יום ג' 23:00, ערוץ 1

זה השידור שאמור לעורר את חמתם של חוגים דתיים על הסטירה סביב קודש-הקודשים של העם היהודי... בפועל זה לא קורה - אולי כי אין לשידור החוזר של אמצע השבוע מספיק צופים, ואולי כי פשוט הציבור הדתי למד להתייחס בהומור אפילו לסיפורי התנ"ך.

גם עבור חילונים שערבי השבת שלהם אינם פנויים מסיבות ארציות לגמרי, זו הזדמנות טובה להשלים את הצפייה בסדרה המעניינת הזאת שאינה חפה מרגעים משמימים ומטעויות היסטוריות (כבר כתבתי כאן בעבר על ההצגה המוטעית של האינקוויזיציה), אבל מספקת בתמורה גם כמה רגעים מצחיקים באמת, משחק מצוין ובעיקר המון מקוריות.

אהוב עליי במיוחד" ה"גאג" הקבוע שבו הרמב"ן מנסה להסביר למעריצי הרמב"ם שהוא אינו מושא הערצתם. שמח ומבדח.

* ציון: 9

התאהבתי באך

"המרגלת שאהבה אותי", יום ג' 22:00, ערוץ yes4

האושר נשען על הפתעות קטנות בחיים, כמו למשל לגלות סרט של ג'יימס בונד, סתם כך באמצע הלילה, באמצע השבוע - ועוד איזה סרט! רק אתמול שיבחנו כאן את "פלמינג" (ב', 22:15, "הוט3"), והנה הערב, דווקא בלוויין, אחד הסרטים הטובים בעידן רוג'ר מור בסדרה הקולנועית הידועה.

"המרגלת שאהבה אותי" היה כל מה שאפשר לבקש מסרט סבנטיז (1977) קלאסי: מלחמה קרה, מרגלת לוהטת, שלל גאדג'טים ו-007 אחד שבשמיים (כאשר הוא בורח באמצעות מצנח מסוכני ק.ג.ב באוסטריה), בארץ והפעם גם בים, נלחם בסטרומברג הרשע שמקים מחדש את "אטלנטיס" - עיר מקלט תת-ימית שתשמש אותו אחרי שיגרום לשואה גרעינית, וב"מלתעות" עוזרו הענק בעל שיני הפלדה.

את שותפתו, סוכנת הק.ג.ב היפה (שמחליטה לחסל אותו אך נשבית בקסמיו), מגלמת ברברה באך, באחת ההופעות הטובות ביותר של "נערת בונד" לאורך ההיסטוריה של הסדרה. הו ג'יימס!

* ציון: 9