ליברמן על היועץ שנעלם באופן מסתורי: הוא כבר עזב את הארץ

ליברמן: "לפני כשנתיים התגרש פלקוב מאשתו, עיתונאית רשת ב' נטליה קנייבסקי, שעבדה תחת ערן סיקורל, ולאחר הגירושים עזבו נטליה ומיכאל את ישראל כל אחד לדרכו ולארץ אחרת"

אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן

שר החוץ אביגדור ליברמן מתייחס בדף הפייסבוק שלו לדיווח ברשת ב' על ההיעלמות המסתורית של יועץ התקשורת מיכאל פלקוב, וטוען שמדובר ב"שטויות", ושפלקוב עזב את הארץ בעקבות הגירושים מרעייתו לפני כשנתיים.

"חשבתי שמזג-האוויר הסוער, הגשמים והקור, יקררו גם את 'חסידיה של אגתה כריסטי'... אבל אפילו הציפייה, השלג והסערות לא עשו זאת, ולכן אין מנוס מלהגיב לשיטפון של השטויות, ההמצאות והבדיות שפורסמו ביומיים האחרונים אודות מיכאל פלקוב", מסר ליברמן בתגובה לדיווח, לפיו פלקוב, לכאורה יועץ התקשורת לשעבר של ליברמן, נהרג או ביים את מותו.

"הסיפור הזה מזכיר לי את אחת מחקירותיי הרבות, אי-שם בקיץ 1997, כשהוזמנתי ליאחב"ל ובמשך כשעתיים נשאלתי היכן אני מחביא את הכסף שקיבלתי מגרגורי לרנר", המשיך ליברמן. "ניסיתי להסביר לחוקרים הנלהבים שאיני מכיר את האיש, מעולם לא פגשתי בו, לא שוחחתי עימו, לא בדרך עקיפה, לא בדרך ישירה ואפילו לא בדרך טלפאתית... אך החוקר הנמרץ רק 'התחמם' יותר וטען בתוקף שלא יכול להיות שאני, כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וכמי שעלה מברית-המועצות, אינני מכיר את אותו אוליגרך שבא מרוסיה.

"ניסיתי להסביר לו שלא כל אלה 'שבאו מרוסיה' מכירים כולם את כולם. אחרי כמה זמן, כשביקשתי לצאת לשירותים, החוקר נע על הכיסא באי-נוחות וביקש לחכות כמה דקות עד שנלך. לאחר כמה דקות, כשיצאתי מהחדר בליוויו של החוקר, ראיתי שבחדר ממול, כשהדלת פתוחה 'במקרה', יושב גרגורי לרנר. בלי 'להתבלבל', נכנסתי לחדר והצגתי את עצמי בפני לרנר. אמרתי לו: 'שמי אביגדור ליברמן, נעים מאוד, כבר שעתיים שואלים אותי איפה אני מחביא את הכסף שנתת לי?'. לרנר הרים אליי את עיניו כשהן מביעות ייאוש ותסכול ואמר לי: 'איזה בר-מזל אתה, אותי שואלים את אותה שאלה כבר 48 שעות'".

ליברמן טוען בפוסט כי הסיפור עם לרנר התגלה כמופרך, וכך יתגלה גם הסיפור עם פלקוב: "אז כן, גם הסיפורים בנוגע לפלקוב לקוחים כנראה מאותם מוחות ותסריטים הזויים. פלקוב עבד כמנהל אגף ההסברה בישראל ביתנו וסיים את עבודתו במארס 2005, כשהייתי חבר כנסת באופוזיציה. לאחר מכן הובא פלקוב על-ידי נפתלי בנט (ראש לשכתו דאז של בנימין נתניהו) לעבוד כיועצו של נתניהו. כמה שנים לאחר מכן הקים פלקוב את אתר izrus והפך לדמות ידועה ובעלת קשרים ענפים בקהילת דוברי הרוסית.

"לפני כשנתיים התגרש פלקוב מאשתו, עיתונאית רשת ב' נטליה קנייבסקי, שעבדה תחת ערן סיקורל, ולאחר הגירושים עזבו נטליה ומיכאל את ישראל כל אחד לדרכו ולארץ אחרת. מהדברים שפורסמו בתקשורת אתמול ומהודעת המשפחה, ראינו שפלקוב שומר על קשר עם משפחתו ועם חבריו בארץ. את כל שאר הדברים שפורסמו בעניין אפשר לכנות, במקרה הטוב, המצאות של אנשים בעלי דמיון חולני".