על תשוקה ואשמה

הסרט "איסור נגיעה" בערוץ 1 מנסה לגעת בהבדלים בין תשוקה לאינטימיות

"איסור נגיעה", יום ד' 21:00, ערוץ 1

הקשר בין חטא לתשוקה הוא עתיק כימי הטאבו הדתי הראשון בנושא. במרכז המשדר המיוחד הערב שייוחד לנושא בערוץ 1 עומד סרט, טוב מאוד לכשעצמו, על סיפור אהבה אסור שכזה, כשמול "אלוהים" בצד אחד, עומדת מחלת הסרטן שמספקת ליחסים את האווירה הדקדנטית הדרושה כדי להשתחרר מכבלי המוסר.

לאחר הסרט ייערך דיון שמנסה לגעת בהבדלים בין תשוקה לאינטימיות: האם יכולה אינטימיות זוגית להתקיים ללא יחסי מין?

הייתי יכול להתנשא ולומר שבאיחור אופנתי של כ-25 שנה, הגיע גם הציבור הדתי-לאומי לסרט "כשהארי פגש את סאלי", אבל האמת היא שהנושא מרתק גם עבור חלקים מתירניים יותר בציבור.

אני מודה שלא גיבשתי עד הסוף דעה על הפורמט הזה של סרט דיון. לכאורה מדובר בשריד אנכרוניסטי של הצורך הממלכתי "לאזן" בנוסח רוממה הישנה והלא טובה. למעשה יש בפורמט הזה משהו משלים והגיוני.

שפטו בעצמכם.

* ציון: 8

המתרגמת שאהבה אותי

"המוזות של בשביס-זינגר", יום ד' 22:00, ערוץ yes דוקו

אם תרצו, נשארנו כמעט באותו עניין, עם הסופר שברא לצד חיי האמונה היהודיים גם עולם של מלאכים, שדים וליליות. מסתבר שלסופר הידוע היה מה שקשה להגדירו אלא כ"הרמון" של נשים שתרגמו את ספריו וסייעו בהפצתם. לא ממש הקומונה המעוותת של גואל רצון כמובן, אלא יותר גבר יצרי ויצירתי שאהב להיות מוקף בנשים שמהן שאב, אולי, את ההשראה לדמויותיו האניגמטיות. מעניין לא רק לחובבי יצירתו - אם כי אלה כמובן ייהנו במיוחד.

מי שרוצה מלאכים ושדים מסוג אחר, מוזמן לערוץ yes4 ב-22:00 ל"מלאכים ושדים" - עיבוד קולנועי מוצלח מאוד עם טום הנקס, יואן מקרגור ואיילת זורר לספרו של דן בראון שנכתב לפני "צופן דה-וינצ'י", אך פורסם אחריו.

ספרותית, הוא נופל מהמותחן המצליח יותר. קולנועית, ההיפך ממש: בעוד "צופן דה-וינצ'י" לא הצליח לשמור על התנופה של המקור - "מלאכים ושדים" דווקא שדרג אותה.

* ציון: 8