השלג איכזב: הלימודים בירושלים יחלו בשעה 10:00

בעיריית ירושלים החליטו כי הלימודים יתקיימו היום בכל מוסדות החינוך ■ סמוך לשעה חצות נמסר מחברת החשמל כי כ-10,000 בתים עדיין מנותקים מחשמל, בעיקר בנתניה, הוד-השרון, ראשון-לציון, ראש-העין ואשקלון

סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו
סערה - שלג בצפת / צילום: טליה בן לולו

עיריית ירושלים החליטה כי הלימודים היום (חמישי) יתקיימו ויתחילו בשעה 10:00 בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל בחינוך המיוחד, במעונות היום ובמשפחתונים.

מהעירייה קראו לתלמידים לנקוט משנה זהירות בהגעתם לבית הספר ולצוותי החינוך להגיע מוקדם יותר ולסייע בהכשרת הכניסות למוסדות החינוך.

כמו כן, התחבורה הציבורית בעיר תפעל במתכונת רגילה, ומערך הסעות התלמידים יפעל בהתאם לשעת הפתיחה המאוחרת. ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב בחמ"ל העירייה.

אמנם שיא הסערה ככל הנראה עבר, אך בינתיים הודיעו כבר מועצות רבות - מצפון ועד דרום - כי גם היום לא יגיעו התלמידים לבתי הספר.

כ-15 סנטימטרים של שלג נערמו בשכונות הצפוניות של העיר צפת, ושלג כבד ממשיך לרדת גם הבוקר. למרות פיזור המלח, קיים עדיין חשש להחלקה.

במהלך שעות הבוקר המוקדמות עדיין ייתכן שלג מדי פעם בירושלים, אך ההפוגות בין מטחי השלג יתארכו ובמהלך שעות הבוקר ייפסקו המשקעים. מחר יגיע לאזור גל קור נוסף שעשוי להביא לשלג קל - בעיקר בהרי המרכז והדרום.

במהלך היום החולף נותקו אלפי בני אדם מזרם החשמל בעקבות הרוחות העזות. סמוך לשעה חצות נמסר מחברת החשמל כי כעשרת אלפים בתים עדיין מנותקים מחשמל, בעיקר בנתניה, הוד השרון, ראשון לציון, ראש העין ואשקלון. הצפי לתיקון התקלות עומד על 3-4 שעות.

במהלך הלילה נותרו הצירים המרכזיים המובילים לבירה סגורים. המשטרה חסמה לתנועה את כביש 1 בשני הכיוונים, בקטע שבין לטרון לירושלים, ואת כביש 443. עם זאת ההערכה היא כי עם היחלשות הסופה ייפתחו שוב הכבישים.