תנובה תחלק מזומנים ללקוחות - סיכוי נמוך לקבל את ההטבה

קבוצת תנובה מחפשת מסלול עוקף לרשתות השיווק ויוצאת במבצע חלוקת מזומנים לצרכנים שירכשו את מוצריה - תחלק שטרות של 100 שקל לצרכנים שיזכו ל"ביקורת" מסיירת תנובה ■ הסיכוי? כמו לזכות בלוטו

קבוצת תנובה מחפשת מסלול עוקף לרשתות השיווק ויוצאת במבצע חלוקת מזומנים לצרכנים שירכשו את מוצריה. במבצע שיחל ביום חמישי הבא 15 בינואר, מועד כניסתו של חוק המזון לתוקף, תחל תנובה לחלק שטרות של 100 שקל לצרכנים שיזכו ל"ביקורת" מסיירת תנובה.

לפי התכנית, תנובה תפעיל ניידות וסיירות שיבקרו בכל נקודות המכירה בישראל, יגשו באופן ספונטני ללקוחות מחוץ לסניפי הסופרמרקט ונקודות המכירה השונות ויציעו לבדוק את סל המוצרים שלהם. אותם לקוחות יקבלו 100 שקל עבור כל מוצר של תנובה שימצא בעגלת הקניות וזאת עד לתקרה של 1,500 שקל ללקוח. בסך הכל תשקיע תנובה 1-1.3 מיליון שקל בלבד בחלוקת הכספים לצרכנים.

למרות זאת, מוצרי הבשר של המותג "אדום אדום" השייכים גם הם לחברת תנובה, לא יכללו במבצע. בכך מבקשת תנובה ליצור עדיפות למוצריה על פני המתחרים וזאת ללא כל היזדקקות לרשתות ובעלי נקודות המכירה האחרות.

בנוסף, תנובה תשיק אפליקציה שבה יוכלו צרכנים להירשם ולהזמין נציג של החברה אליהם הביתה על מנת לבדוק את סל המוצרים של החברה המצוי באותו בית, וגם כאן, להעניק לצרכנים תשלום. רק 100 צרכנים שירשמו באפליקציה, יזכו לביקור מצדה של תנובה.

תנובה היא השחקנית הגדולה ביותר בשוק המזון ומחזיקה בנתח שוק של 14.4%. לתנובה מונופול בשוק החלב שבו לבד היא מחזיקה בנתח שוק של 55.3% לאחר שאשתקד היא רשמה ירידה של 4.4% במכירות לצרכן.

תנובה מתגאה תמיד שהיא מגיעה לכל בית ישראלי עם מוצריה ואלה מופצים ל-18,000 נקודות מכירה בישראל. המבצע ימשך חמישה ימים בשבוע, למשך חודש ימים בסך הכל. ומכאן, שצרכנים מעטים בלבד, כ-700 לפי הערכת החברה, יזכו ליהנות מההטבה בפועל.

יתרה מכך, מדובר בסך הכל ב-35 צרכנים בכל יום ולכן יש להניח שתנובה תגיע בכל יום ללא יותר מחמש נקודות מכירה, כך שהסיכוי לפגוש את נציגי תנובה הוא שתי מאיות האחוז לערך. הרעיון הגורף הוא ליצור באזז ותמריץ לצרכנים לרכוש את המוצרים אך הסיכוי לקבל ההטבה בפועל דומה לסיכוי לזכות בלוטו.