מניית פרוטליקס מזנקת לאחר שדיווחה על הצלחה בניסוי

חברת הביוטק הודיעה על תוצאות ביניים חיוביות של יעילות ובטיחות מהניסוי הקליני פאזה 2 בתרופת ה- 102-PRX לטיפול במחלת פאברי

חברת התרופות פרוטליקס מדווחת היום על תוצאות ביניים טובות מהניסוי שלה בתרופה לטיפול במחלת פברי. המוצר הדגים תועלת קלינית משמעותית כבר במינון הנמוך, אך יצויין שעוד לא השווה המוצר כאן לקבוצת ביקורת. בינתיים נבדקו בניסוי שישה חולים. בסך הכל מדובר ב-13 חולים. כמו כן, מידע שכבר נאסף מ-12 חולים מעיד על בטיחות המוצר.

פרוטליקס שואפת למצב את המוצר הזה כטוב יותר מן המוצר הקיים בשוק, ולא רק זהה לו עם יתרונות מחיר. בניסוי הנוכחי נמצאה בין היתר ירידה של 78.8% בהשפעת הכאב על תפקוד החולים, וכן תפקודי לב וכליה יציבים.

לאחרונה הצהירה פרוטליקס כי תפתח מעתה רק מוצרים הם בעלי יתרון קליני לעומת המוצרים הקיימים בשוק, ולא רק דומים להם עם יתרונות מחיר. "אנו מעריכים כי ל-102-PRX יש הפוטנציאל להיות מוצר משופר בצורה משמעותית לעומת הטיפולים האנזימיים החלופיים הזמינים כיום לקהילת חולי הפאברי" מסר היום משה מנור, נשיא ומנכ"ל חברת פרוטליקס. גם על פי החוקרים שהובילו את המחקר, הנתונים בינתיים רומזים שהמוצר עדיף מבחינת יעילות וגם מבחינת בטיחות לעומת המוצרים הקיימים.

סיום גיוס החולים צפוי בסוף הרבעון הראשון של 2015, והתוצאות המלאות יפורסמו ברבעון הרביעי.