סנגורי דנקנר ושטרום: חוקר רשות ני"ע העביר מידע סותר

גם השופט חאלד כבוב התייחס לדברים ואמר לתובעים: "יש כאן הסתייגות שמשאירה טעם רע בפה"

אירוע מעניין במשפט הרצת המניות של איש העסקים נוחי דנקנר ושל מנהל ההשקעות איתי שטרום. במהלך חקירתו הנגדית היום (ה') של לביא אבנת, חוקר רשות ני"ע שחקר את הפרשה, טענו סנגוריהם של דנקנר ושטרום כי אבנת העביר מידע סותר לכאורה באשר לחיקור דין בשווייץ שנעשה בקשר לחשד להעברות כסף של דנקנר לחשבונות של שטרום בשווייץ.

לפי הטענה שהועלתה על ידי עו"ד איריס ניב סבאג המייצגת את שטרום, בהתחלה הצהיר אבנת כי מהמפקח על הבנקים בשווייץ (פינמה) נמסר לרשות ני"ע שלא בוצעה בדיקה של ההעברות הכספים, מסיבות טכניות. לדברי הסנגורים, בהמשך התברר כי הדבר אינו מדויק, וכי בשווייץ כן בוצעה בדיקה כזו של הרשויות אשר העלתה שכלל לא הועברו כספים מדנקנר לחשבונות של שטרום בשווייץ.

הסנגורים הגישו לביהמ"ש הודעה מתקנת ששלחה להם אתמול הפרקליטות שבה לפי טענתם היא הודתה בסתירה המסוימת בדברים, בכותבה, בין היתר: "בהמשך למכתב חיקור הדין ולמכתבנו הקודם: נציג פינמה מסר כי בחומר שנאסף על ידם בבקשת חיקור הדין, לא נמצאו העברות ישירות בין דנקנר לשטרום".

"מהחומר שנמסר לנו לא נמצא דבר, אבל כן ראינו תנועות כספיות בחשבונות שאני לא יודע מה המקור שלהן", ניסה אבנת להסביר את הסתירה בעדותו היום.

גם השופט חאלד כבוב התייחס לדברים ואמר לתובעים: "יש כאן הסתייגות שמשאירה טעם רע בפה. לא מצאתם (העברות - ח"מ) אז לא מצאתם".

דנקנר מואשם בהרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות בסמוך להנפקת החברה בפברואר 2012 בצוותא עם שטרום. לדברי הפרקליטות, הרצת המניות בוצעה באמצעות שורה של עסקאות מתאומות שביצעו שטרום, בעלי חברת ISP, ושותפו, עדי שלג, שהפך לעד מדינה בתיק, דרך חשבונות שלהם ושל קרוביהם.