צרפת באמת אינה וולבק

מנהיגי צרפת ממש יוצאים מכליהם במאמץ להרגיע את... המוסלמים

שארלי הבדו / צילום: רויטרס
שארלי הבדו / צילום: רויטרס

מנהיגי צרפת ממש יוצאים מכליהם במאמץ להרגיע את... המוסלמים. אל תדאגו, אנחנו לא מאשימים אתכם, אנחנו יודעים שרובכם מתנגדים לטרור וכיו"ב. "צרפת היא לא מישל וולבק", הכריז ראש ממשלת צרפת במסגרת מסע ההרגעה. הוא התכוון לסופר הצרפתי שכתב את "כניעה", הספר המתאר איך האסלאם משתלט על צרפת, הסופר שתיאר את האסלאם כ"דת מטופשת", אכזרית ופרימיטיבית. הוא האדם, אולי הצרפתי היחיד, שהעז לבטא את הדברים בלי קישוטים של ליברליות והומניות מלאכותית ומזויפת. הוא הצרפתי שלא פחד. ברור לכן ש"צרפת אינה וולבק". כי צרפת היא ארץ פחדנית, תמיד היתה, תמיד כנראה תהיה. היא נכנעה לנאצים, ולדעת וולבק היא תיכנע גם לאסלאם. כשהיא תמיד עוטפת את חרדותיה כשהיא מסתתרת מאחורי ה"שוויון, אחווה וחופש". אלה ערכים נפלאים, אבל במלחמה נגד הטרור קשה להגיע איתם רחוק. צריך להתאים את ערכי המערב הנאורים לאויב, כדי להבטיח שלא ישמיד אותם. למלחמה נגד הטרור הברברי הזה צריך לבוא עם כלים התואמים אותו, לא את ערכי המוסר והדמוקרטיה הנאורים.

ילדי האיסלם ה"מתון"

ברור שלא כל המוסלמים טרוריסטים, או תומכי טרור. אבל ברור לא פחות, ואולי יותר, שגם לא כולם ממש מתנגדים לטרור הזה. היום (א') דווח כי בבתי ספר יסודיים בצרפת סרבו ילדים מוסלמים לעמוד דום לזכר הנרצחים בעיתון הסאטירי בטענה שאינם יכולים לכבד את זכרם של אנשים ש"חיללו את דת האסלאם". אלה ילדים - לא של מוסלמים קיצונים, אלא של מוסלמים "רגילים". מה יודעים הילדים? את מה שהם שומעים בבית, מהוריהם. את זה מבין וולבק. את זה לא מבינים מנהיגי צרפת והעולם המערבי.

גלנט, ככה לא עושים תיקון

יואב גלנט מתנצל על "חריגות הבנייה" שגרמו ליועץ המשפטי לומר עליו כי "ספק אם ראוי מבחינה ערכית" למנותו לרמטכ"ל. ביום שישי האחרון, בתוכנית אולפן שישי בערוץ 2, אמר גלנט שהוא מבין שעשה טעויות, והיום היה נוהג אחרת. מה מבטאים דברים אלה? הבעת צער? התנצלות? ממש לא. זה נועד להלבין את הפרשה ההיא כדי להוריד אותה מעליו עם כניסתו לפוליטיקה. אלא שככה לא מלבינים. מיד אחרי הדברים הללו, הפושרים מאוד כשלעצמם, חזר גלנט על הטענה שמישהו תפר לו תיק כדי להכשיל את מועמדותו לרמטכ"ל. זה מוכיח שגלנט עדיין חושב שהוא קורבן של רדיפה, לא של מעשיו. הוא עדיין לא מבין, מתעקש לא להבין, שאין רלוונטיות לשאלה מי ואיך גרמו לתפיסת גלנט בקלקלתו. מה שקובע שלולא עבר על המותר בכמה תחומים ובמשך תקופה ארוכה, אי אפשר היה להדביק לו את המעשה הפסול. בגלל שגלנט לא עשה תיקון אמיתי, הפרשה לא נסגרה, והיא תחזור אליו בכל אשר ילך.