האירו נחלש בכ-0.2% ל-4.66 שקלים; הדולר היציג יציב

בעולם, הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים ■ FXCM: "עלייה מעל 3.98 עשויה לדרבן את הספקולנטים לבחון פעם נוספת את התקרה ברמת הפסיכולוגית של 4"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח התאפיין היום (ב') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.05% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.956 שקלים. זאת לאחר שביום שישי הדולר היציג נחלש בכ-0.4%. האירו נחלש בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.663 שקלים.

בעולם, הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות. האירו נחלש מולו בכ-0.3% ונסחר סביב 1.18 דולרים לאירו, והליש"ט נחלשת באותו שיעור ל-1.511 דולר.

ביום שישי דווח על התאוששות בשוק העבודה האמריקני: בחודש דצמבר נוספו לשוק העבודה יותר מ-250 אלף משרות ושיעור האבטלה ירד ל-5.7%.

מחיר הנפט ממשיך לאבד גובה ועדיין לא רואים את התחתית. חוזה על נפט מסוג "ברנט" יורד בכ-2.4% לרמה של 48.89 דולר לחבית ומחיר חבית נפט מסוג WTI יורד ב-2.1% ל-47.36 דולר. בקרטל הנפט אופ"ק מאותתים שוב שאין בכוונת הקרטל לחתוך את תפוקת הנפט.

"בנק ישראל לא ימהר להעלות ריבית, גם אחרי שהפדרל ריזרב יעלה ריבית בארה"ב", כך מעריכים כלכלני לידר שוקי הון בסקירת המאקרו השבועית שפרסמו אתמול. להערכתם, בנק ישראל מסתכל על סך כל האינפלציה ולא על אינפלציית הליבה.

ב- FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל צפוי להמשיך לנוע בטווח של 3.9-4 כשעלייה מעל 3.98 עשויה לדרבן את הספקולנטים לבחון פעם נוספת את התקרה ברמת הפסיכולוגית של 4 שקלים. ירידה מתחת ל-3.95 עשויה, שוב, לייצר מומנטום כלפי מטה לעבר 3.9 ש'".

ב-FXCM הוסיפו עוד: "החשש העיקרי כעת בשוק הוא מהמשך צניחת מחיר הנפט, שנועל שבוע שביעי ברציפות של ירידה, והוא נסחר כעת עמוק מתחת לרמת 50. כרגע, לאור עודף ההיצע בשוק הנפט, קשה להעריך מתי תיקבע תחתית. אם נראה את המשך צניחת הנפט, הדבר יגרור מטה גם את שוקי המניות, ועימם עלייה נוספת של הדולר. רק רמז של חידוש ההרחבה הכמותית מצד הפד ישנה את המסלול האסטרטגי של המטבע האמריקאי".