פרשת ישראל ביתנו מתרחבת לליכוד - עוזרו של שטייניץ נעצר

(עדכון) - רמי טייב, עוזרו של השר שטייניץ, חשוד בתיווך בעסקת שוחד לכאורה, במסגרתה קיבלה עיריית עפולה כספים מ"ישראל ביתנו" בתמורה למינוי סגן ראש עיר מטעמה ■ גם ראש עיריית עפולה יצחק מירון וסגנו נעצרו

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הותר לפרסום כי רמי טייב, עוזרו של השר יובל שטייניץ, הוא עוזר השר שנעצר היום (ב') בפרשת החשדות שנקראה עד לא מכבר פרשת "ישראל ביתנו", ויש אולי לכנותה מעכשיו פרשת "הליכוד ביתנו".

טייב הוא פעיל פוליטי מוכר בשורות הליכוד, ושמו שורבב גם לפרשות קודמות הנוגעות למינויים של פעילי ליכוד.

טייב, בעברו יו"ר סניף הליכוד בעפולה, מלווה את שטייניץ עוד מימיו במשרד האוצר, ונחשד בתיווך בעסקת שוחד לכאורה, במסגרתה קיבלה עיריית עפולה כספים מ"ישראל ביתנו", בתמורה למינוי סגן ראש עיר מטעמה ולמינויים נוספים.

דובר השר שטייניץ מסר בתגובה: "השר סומך ידיו על רשויות החוק שיעשו את עבודתם נאמנה. השר מקווה שיתברר כי לא נפל פגם בהתנהלות של יועצו הפוליטי".

היום נעצרו גם ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, וסגנו מטעם מפלגת "ישראל ביתנו", בוריס יודיס. 4 מיליון השקלים שנותבו לכאורה לעיריית עפולה, לפי החשד, היו חלק מן ההסכם הקואליציוני בין סיעתו של מירון "תנופה לעפולה" לבין סיעת "עפולה ביתנו" בראשותו של יודיס. חיפוש נערך בבתיהם של השניים ובמשרדי עיריית עפולה.

יחד עם השלושה הוארך שוב מעצרו של ראש המטה "ישראל ביתנו", דאוד גודובסקי. למעשה, גודובסקי כבר נעצר עם התפוצצות הפרשה ובהמשך שוחרר למעצר-בית, אך היום הוא נעצר שוב, ומעצרו כאמור הוארך.

"נטען כי החשוד (גודובסקי, ג'מ') פעל להעברת כספים קואליציוניים ממפלגת 'ישראל ביתנו' לעיריית עפולה, כאשר נטען כי כספים אלה, לפחות חלקם, היו אמורים למצוא את דרכם, בדרך כזו או אחרת, אל המעביר, או כדי שתינתן טובת הנאה אחרת", ציין השופט מנחם מזרחי מבית משפט השלום בראשון-לציון בהארכת המעצר.

ראש עריית עפולה, יצחק מירון, שייצג את עצמו בדיון, טען כי "אני מבין שזה אחד הספיחים של הפרשה הגדולה, וככל ששמעתי בתקשורת והתרשמתי מהחקירה, אין כמות של ראיות שמצדיקה בכלל את המשך החקירה, קל וחומר את מעצרי; שכן הנקודה המרכזית היא שעיריית עפולה קיבלה 4 מיליון שקל מ'ישראל ביתנו', ועד כמה שאני יודע, לא היה ולא נברא.

"ככל שהגיע כסף, כסף לא הגיע מ'ישראל ביתנו' לעפולה, והסברתי כי אם הכוונה ששילמתי תמורת הדבר הזה, לא כך מגרסתי עולה, ואפשר להוכיח את זה. אני מבקש 24 שעות להראות שכל הדברים קרו בלי שום קשר. המינוי הוא בלי שום קשר לכספים שהתקבלו".

בהחלטה להאריך את מעצרו של מירון ציין השופט מזרחי: "תיארתי את טיב החשד... שעיקרו בטענה כי מפלגת 'ישראל ביתנו', בדרך כזו או אחרת, העבירה סכום כסף של כ-4 מיליון שקל לעיריית עפולה, ובתמורה נטען כי מירון, בין השאר, גרם למינויו של יודיס כסגן ראש עיר, וכי יודיס הינו איש 'ישראל ביתנו'; וכן חשדות נוספים".

באשר לטייב פסק השופט: "תיארתי את החשד בהחלטותיי בעניינם של החשודים האחרים, כאשר עניינו של חשוד זה בעבירה של תיווך לשוחד".

מעצרם של הארבעה הוארך ב-3 ימים.

מוקדם יותר היום הודיעה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום על פרישתה מהחיים הפוליטיים עקב הפרשה. קירשנבאום ציינה בהודעתה כי "מהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי מלחמת התשה ורצח אופי, תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי. חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט (עד ששוחרר חשבון העו"ש לבקשת בא-כוחי)... כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו בסך של כ-2 מיליון שקל, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ'תפיסה' סנסציונית של המשטרה, שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים".