תיק נוסף בחשד לתרמית בניירות ערך הועבר לפרקליטות

רשות ניירות ערך העבירה את תיק החקירה בעניינו של שי אבני, החשוד בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, ניהול תיקים ללא רישיון וקבלת דבר במירמה

רשות ניירות ערך העבירה את תיק החקירה בעניינו של שי אבני, החשוד בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, ניהול תיקים ללא רישיון וקבלת דבר במירמה, לפרקליטות - כך עולה מהודעת הרשות היום (ב').

על-פי החשד, אבני ניהל במהלך השנים 2014-2012 תיקי השקעות בניירות ערך ללא רישיון, תוך ביצוע פעילות תרמיתית במהלך המסחר בבורסה. על-פי החשד, הוא ביצע פעילויות אלה הן באמצעות עסקאות עצמיות בחשבונות שבשליטתו והן באמצעות עסקאות מתואמות בין החשבונות האחרים לבין חשבונותיו שלו, תוך השאת רווחים לחשבונותיו שלו על חשבון החשבונות האחרים.

עוד על-פי החשד, באמצעות פעילותו התרמיתית גרף אבני רווחים בהיקף של מאות אלפי שקלים. בתקופה הרלוונטית ניהל כ-16 חשבונות שונים, כל זאת ללא רישיון ניהול תיקים, כמתחייב על-פי הוראות החוק, ויצר לכאורה בפני האחרים מצגי-שווא שונים, תוך שהוא מקבל מהם את השליטה לפעילות בחשבונם.

עוד עולה מממצאי החקירה עולה כי אבני ביצע לכאורה מעל 2,100 עסקאות תרמיתיות בלמעלה מ-200 ניירות ערך שונים, בין החשבונות האחרים שבשליטתו. דפוס הפעילות התרמיתית התאפיין, בין היתר, במסחר מוכוון שער שביצע בחשבונות האחרים מול חשבונותיו האישיים ולאחר מכן פעילות מסחר נגדית מול חשבונותיו או מול השוק, וזאת תוך יצירת פער מובנה לטובת חשבונותיו בין שערי הקנייה לבין שערי המכירה של ניירות הערך.