פוסט בפייסבוק: "מדוע אלדד יניב לא מפרסם הצהרת הון?"

גולש בשם עמית כרמון שאל את יניב גם "ככל שידוע לי אתה עדיין גר בביתך שבכיכר המדינה ששווה כמה מיליונים טובים. מאיפה הכסף לכיסוי החובות?" - ולא קיבל תשובות ■ מטעמו של אלדד יניב טרם נמסרה תגובה

אלדד יניב / צילום: תמר מצפי
אלדד יניב / צילום: תמר מצפי

אלדד יניב, המועמד החדש לכנסת מטעם מפלגת העבודה, לחם למען שקיפות ונגד שחיתות, בקמפיין לבחירות הקודמות לכנסת בתפקידו כיו"ר "ארץ חדשה", שלא עברה את אחוז החסימה, וכן הוביל את הקמפיין לחשיפת הצהרות ההון של המועמדים לנשיאות. בפוסט בפייסבוק שנכתב אתמול על-ידי גולש בשם עמית כרמון נטען כי יניב פועל בניגוד למה שהוא מנסה לקדם.

כרמון כותב כי הוא הצביע לאלדד יניב בבחירות הקודמות כי הוא האמין ש"המאבק כנגד השחיתות הוא אחד המאבקים החשובים ביותר במדינה, ושלא ניתן להפריד אותו ממאבק חשוב עוד יותר לשקיפות, נגישות של מידע ומודעות של הציבור לאופן שבו נבחריו מתנהלים בכספו ובשמו".

כרמון שאל את יניב 3 שאלות הקשורות לעניין והתאכזב כשלא קיבל ממנו תשובה: "1. האם ומתי אתה מפרסם את הצהרת ההון שלך לציבור? 2. טענת במערכת הבחירות של 2013 שמישכנת את הבית לצורך מערכת הבחירות ושתאבד אותו אם לא תיבחר. ככל שידוע לי אתה עדיין גר בביתך שבכיכר המדינה ששווה כמה מיליונים טובים. מאיפה הכסף לכיסוי החובות? 3. מהי עמדתך לגבי ההתנהלות של חברי 'ארץ חדשה'".

כרמון כותב כי אלדד לא ענה לו מעולם על השאלות, וכי מישהו מהמטה של יניב האשים אותו שהוא "שופט אדם ללא ראיות" ושהוא "נוקט בגישה על פיה כולם אשמים חוץ ממני". לדברי כרמון: "שורה תחתונה, אין התחייבות שאלדד הולך לפרסם הצהרת הון מתישהו בעתיד, הנציג מטעמו לא חושב שיניב חייב משהו למישהו, הוא לא חושב שיש בזה משהו לא בסדר, ואין לו כל רצון להמשיך לדבר איתי", כתב כרמון.

כרמון תייג בפוסט אנשי תקשורת מובילים והסטטוס שלו אף שותף ע"י רינה מצליח מחדשות ערוץ 2. "מעבר לצביעות העמוקה שבהתנהלות הזו, יש כאן רצף נסיבות שמעורר חשד כבד, בעיקר לאור עברו של אלדד ומה שהוא מתיימר לייצג כרגע. לצערי אני בנאדם פשוט ואין לי גישה לגופי תקשורת גדולים או לקבוצות מתפקדים גדולות. אשמח אם מישהו מאנשי התקשורת המתוייגים כאן יחליט לפרסם את העניין (אלדד יניב בטח ירגיש מחוייב להגיב לפחות אליהם), ושאם אתם מכירים מתפקדים של מפלגת העבודה תעבירו להם את המידע ותתנו להם להחליט", הוא כותב.

מטעמו של אלדד יניב טרם נמסרה תגובה.