ישראלי שניסה להצטרף לארגון ג'יהאד בסוריה נתפס ועונה

צעיר בן 20 מקלנסוואה הסתנן לסוריה במטרה להצטרף לאחד מארגוני הג'יהאד, אך נלכד בידי כוחות אסד, שכלאו אותו והעבירו אותו עינויים קשים ■ הוא הגיע כשמצבו הרפואי רעוע, וקיבל טיפול רפואי בארץ

מהומות בסוריה, הפצצה בתור ללחם / צילום: רויטרס
מהומות בסוריה, הפצצה בתור ללחם / צילום: רויטרס

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של השב"כ והמשטרה, נעצר במעבר הגבול עם ירדן צעיר בן 20, תושב קלנסוואה שבשרון, שחזר מסוריה לאחר שעבר עינויים קשים בידי כוחות הנאמנים למשטר הנשיא בשאר אסד. הוא ניסה להצטרף לאחד מארגוני הג'יהאד, אבל נתפס מיד לאחר שחצה את הגבול.

הצעיר, יוסף מוחמד נצראללה, חצה את הגבול לסוריה באפריל האחרון במטרה להצטרף ללחימה בשורות אחד מארגוני הג׳יהאד האיסלאמי הנלחמים נגד כוחות אסד.

מספר שעות לאחר שחצה את הגבול לתוך סוריה, הוא נעצר בידי חיילי צבא אסד. הוא עבר חקירות רבות שבמהלכן נדרש למסור מידע אודות מתקנים ביטחוניים ישראלים ועונה קשות לאורך כל תקופת מעצרו על ידי הסורים.

לפני כשלושה שבועות החליטו הסורים לשחררו, ונצראללה עשה את דרכו בחזרה לישראל ונעצר במעבר הגבול עם ירדן.

הוא חצה את הגבול במצב רפואי רעוע ביותר, ובשב"כ מבקשים להדגיש כי חקירתו החלה רק לאחר בדיקה רפואית מקיפה.

בשב"כ מבקשים להתריע כי מי שיוצא להילחם בשורות ארגונים קיצוניים בסוריה מסכן את עצמו: "קיים חשש אמיתי שהיוצאים לסוריה יפלו בשבי כוחות הביטחון התומכים באסד, יכלאו בתנאים קשים, יעונו קשות ויואשמו בריגול מטעם ישראל", אומרים בארגון.

הכניסה עצמה לסוריה היא עבירה על החוק הישראלי ומי שיוצא אליה מסתכן במאסר. בשב"כ מדגישים כי התופעה של יציאת ערבים-ישראלים לסוריה מסוכנת ביותר, כי פועלים שם גורמים עוינים במיוחד למדינת ישראל: "היוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל".