לפיד מסביר מה עשו נתניהו, בנט, אריאל ויעלון ב-510 מ' ש'

לפיד מונה את העברות הכספים הבולטות לאחרונה ומבטיח חקיקה שתילחם בשחיתות

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נאם היום (ד') בפני מאות מבקרים פנימיים בכנס החצי-שנתי של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל שהתקיים ברמת-גן - והמשיך במתקפה על יריביו הפוליטיים. הכנסת אמנם לא מתפקדת, אך לפיד הכריז לראשונה על תכנית רחבה שתעוגן בחקיקה ומטרתה להילחם בשחיתות שפשטה לדבריו בכל המפלגות.

"בשבועות הקרובים אנחנו נציג חבילה נרחבת של חקיקה אגרסיבית שנועדה להילחם בשחיתות", אמר לפיד. "חוקי שקיפות, החמרת ענישה, שינוי כללי משחק. החבילה הזו תעצור את השחיתות שפשטה בכל המפלגות. זוהי שעת חירום. וצריכה לצאת מפה קריאה ברורה ונחרצת: מושחתים נמאסתם!".

לפיד האשים כמעט את כל המפלגות בשחיתות: "במשך שנים התנהל בישראל משחק לא הוגן. על השלטון הישראלי השתלטו קבוצות של אינטרסנטים: נציגי המתנחלים, פעילי המפלגות החרדיות, חברי המרכז של הליכוד והעבודה, העסקנים של ישראל ביתנו והבית היהודי, הוועדים הגדולים, ה'מאכערים' לסוגיהם. כל אלה קיבלו עדיפות בחלוקת המשאבים של החברה הישראלית. שזו דרך יפה לקרוא לזה שלקחו את כספי המיסים של הציבור וחילקו אותם למי שהיה הכי קרוב לצלחת".

בהמשך הוא פירט מה עשו רה"מ בנימין נתניהו, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר הביטחון משה יעלון ושר הבינוי אורי אריאל עם 510 מיליון שקל מכספי משלם המסים: "לתשאלו את נתניהו ובנט למה הם העדיפו להעביר 300 מיליון שקל לכבישים לעוקף יצהר ותפוח ולמרכז מורשת בשומרון במקום לתת לעוד 300,000 ילדים - עוד שלוש שכבות גיל בכל הארץ - להשתתף בקייטנות של משרד החינוך.

"תשאלו את השר בוגי יעלון למה הוא העדיף להעביר 70 מיליון לגבעה ליד בית אל, במקום למצוא את המימון להמשיך ולשמור על תושבי עוטף עזה.

"תשאלו את השר אורי אריאל על עשרות דירות הדיור הציבורי שהוא ניסה למכור במכירת חיסול לחברים שלו, בלי מכרז.

"תשאלו את השר נפתלי בנט למה מ-400 מיליון השקלים שהשקענו בקידום בניית מעונות יום לפעוטות הוא לקח 35%, יותר משליש, ושם הכל במועצה איזורית אחת באיזור הבחירה שלו, המועצה האזורית שומרון?

"תשאלו את פאינה קירשנבאום, למה, לפי החשדות, היא עשתה סיבוב על הכסף שהיה מיועד לאזרחי ישראל. זה כל מה שמעניין אותם - לשרוד בתפקיד, לדאוג למקורבים, לחלק את הג'ובים לחברי המרכז, לדאוג לוועדים שיבואו להצביע להם עם אוטובוסים. הפוליטיקה מבחינתם אמורה לשרת אותם. לא הם את הציבור".

לפיד טען כי מפלגת יש עתיד היא היחידה שמחויבת לאינטרס הציבורי: "יש עתיד היא לא חלק מהשיטה. לא גדלנו בשום מפלגה, לא היינו עסקנים עשרים שנה, אין לנו מקורבים שצריך לדאוג להם. הדבר היחיד שמעסיק אותנו, זה לתקן את המדינה. זו הסיבה שיכולנו להילחם נגד משכורות הבכירים בבנקים, או נגד המינויים הפוליטיים בחברות הממשלתיות. זו הסיבה שדאגנו קודם כל לניצולי שואה ולמערכת החינוך, ולא לקבלני קולות או לראשי סניפים. במהלך השנה ושמונת החודשים שהיינו בממשלה הצלחנו לכפות על נתניהו לצמצם את גודל הממשלה, להבטיח שהממשלה הבאה לא תמנה יותר מ-18 שרים ולבטל את השרים בלי תיק. יש עתיד היתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד המטוס הפרטי שנתניהו קנה לעצמו".