הקרב בבית היהודי: חברי הכנסת המכהנים ייבחרו שוב?

על-פי ההערכות, מרבית חברי הכנסת המכהנים יצליחו להתברג גם לרשימה החדשה, ואליהם יצטרף אולי מועמד אחד חדש

נפתלי בנט / צילום: ארן דולב
נפתלי בנט / צילום: ארן דולב

לאחר שבית המשפט דחה הבוקר את העתירה שנועדה למנוע את קיום הפריימריז בבית היהודי, יוכלו היום 77 אלף מתפקדי המפלגה לעצב את רשימתה לכנסת ה-20. הקרב במפלגה צפוי להיות קשה במיוחד כשלנוכח השיריון עם תקומה והרכב הרשימה, 42 מועמדים מתמודדים על 5 מקומות ריאליים בלבד, רק שניים מהמקומות הללו בעשירייה הראשונה.

על-פי חוקת המפלגה שאושרה לא מזמן, שמור ליו"ר המפלגה נפתלי בנט שיריון אחד בכל חמישייה (אחד כבר יש - ינון מגל), 4 מקומות שמורים לתקומה, ומקום 10 משוריין לחבר מרכז. מרבית הקלפיות צפויות להיסגר הערב בשעה 22:00 ואילו התוצאות יוודעו רק מחר.

על-פי ההערכות, מרבית חברי הכנסת המכהנים יצליחו להתברג גם לרשימה החדשה, ואליהם יצטרף אולי מועמד אחד חדש. בנוסף לח"כים המכהנים ניסן סלומינסקי, אורי אורבך, אבי וורצמן אלי בן דהן ומוטי יוגב מתמודדים גם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, מנכ"ל עמותת "אם תרצו" רונן שובל, עו"ד אביחי בוארון, שמעון ריקלין, רז קיל, הרב רונצקי, מנחם בן, יגאל דילמוני, פרופ אשר כהן, אורי בנק ועוד.

חוקת המפלגה קובעת כי בכל חמישייה ישוריין מקום לאישה. הנחת העבודה היא שאיילת שקד תהיה האישה הראשונה בחמישייה הפותחת, שולי מועלם בשנייה, ועל המקום ה-12 מתנהל קרב בין תשע מתמודדות ובהן ד"ר ענת רוט, סופיה רון, יהודית שילת, שרה אליאש ועוד.

בנט, שהצביע היום בקלפי במלון קראון פלאזה בירושלים, אמר כי "לפני שנתיים היינו מפלגה קטנה עם 3 מנדטים בשולי הפוליטיקה הישראלית. היום אנחנו המפלגה השנייה בגודלה במספר החברים במדינת ישראל. משהו גדול קורה בבית היהודי. הבית היהודי פתח את שעריו לכל עם ישראל, לדתיים, חילוניים, חרדים ותיקים, עולים וכן גם לדרוזים ואפילו למוסלמים ציונים - ואנחנו גאים בזה. הבחירות הקרובות תהיינה בין המחנה של המתנצלים לבין אלה שגאים להיות ישראלים יהודים וממש ממש לא מתנצלים על זה".