אלאלוף: כחלון כשר אוצר יוזיל את הדירות תוך שנתיים

אלאלוף תקף בחריפות את רה"מ נתניהו: "ביבי ביזה את ישראל בפריז... אני מתבייש בו" ■ כינה את חברות הדיור הציבורי "מזורגגות": "3,000 משפחות מחכות לדיור ציבורי. תוך שנה נמצא את ה-70-80 מיליון כדי לסייע להן"

אלי אלאלוף / צילום: יונתן בלום
אלי אלאלוף / צילום: יונתן בלום

אלי אלאלוף, מי שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני והצטרף למפלגת "כולנו" של משה כחלון, אומר היום (ד') לראשונה כי המפלגה מעוניינת לקבל לידיה את תיק האוצר, ומבטיח שמחירי הדירות יירדו תוך שנתיים מהרגע שזה יקרה.

"תוך שנתיים הציבור יתחיל להרגיש השפעה וירידה במחירים. אנחנו צריכים גם שליטה במנהל מקרקעי ישראל וזה תנאי בל יעבור", אמר אלאלוף היום באירוע "מדברים גורדון" במכללת גורדון בחיפה.

אלאלוף תקף במילים קשות את חברות הדיור הציבורי וכינה אותן "מזורגגות", וזאת בעקבות חוסר היעילות שלהן, לטענתו, לטפל במצוקת הדיור: "יש 140 אלף משפחות בישראל שמקבלות עזרה בשכ"ד של 700 שקל בלבד. 3,000 משפחות מחכות לדיור ציבורי. אנחנו מתחייבים שתוך שנה נמצא את ה-70-80 מיליון כדי לסייע להן ולהכריח את החברות כמו עמידר המזורגגת להשכיר להן".

אלאלוף אמר כי הוא "מתבייש" ברה"מ בנימין נתניהו בעקבות ההתקדמות של נתניהו לשורה הראשונה בעצרת התמיכה בפריז של מנהיגי העולם בתחילת השבוע: "ביבי ביזה את ישראל בפריז, הלך בכסאח בלי חוכמת חיים, עשה פאשלה אחרי פאשלה ואני מתבייש בו".

למרות זאת, אלאלוף הביע תקווה כי יכהן כשר בממשלה הבאה, גם אם נתניהו יעמוד בראשה: "אם ייצא, ואני מקווה מאוד, הייתי רוצה להיות שר. גם בממשלה של ביבי, אני לא אשתוק מולו ואלחם בו ואם צריך גם אחליף אותו. מדינה בלי ממשלה מתפקדת כמו האחרונה, זה פשע נגד האזרחים".

אלאלוף מחה נגד הטענה לפיהן כחלון בוחר בעיקר מועמדים יוצאי עדות המזרח אך טען כי אם יוצאי מדינות ערב והמגרב היו מנהלים את המו"מ המדיני מול הפלסטינים, התוצאות היו שונות: "אני לא בא לכחלון בגלל המזרחיות. הכישלון שלנו במו"מ עם הפלסטינים היא בעיה שלנו בחוסר הבנה תרבותית. אמרתי למייקל אורן שדווקא בגלל שעליתי ממרוקו, אני רואה כמה אנחנו לא מבינים את המנטליות הפלסטינית".