ליברמן: "צריך להיפטר מאבו מאזן, אבל קיבעון מדיני לא תורם לנו"

יו"ר ישראל ביתנו השיק את קמפיין הבחירות תחת הסיסמה "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין" ■ על פרשת השחיתות: "זכותה של המשטרה לחקור, אבל זו החקירה הפוליטית ביותר בישראל"

אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן

"הגענו לצומת דרכים. דרושות הכרעות, ואנו מציגים תפיסה מדינית חדשנית מול תפיסה אנכרוניסטית שמציעים אחרים", כך אמר הבוקר (ה') יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בהשקת קמפיין הבחירות של מפלגתו תחת הסיסמה "תכלס ליברמן - אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין". לדברי ליברמן, "בנט מציג מדינה דו-לאומית קלאסית, להחיל ריבונות על יהודה ושומרון בלי לתת זכות בחירה, ומספק הוכחות לשונאינו למה שהם רוצים. אנחנו מציגים גישה פרגמטית של המחנה הלאומי בישראל: ישראל כמדינה יהודית עם אוכלוסייה נאמנה".

"אני לא פוסל אף מפלגה", הוסיף ליברמן. "הגיע הזמן שנפסול כמה שפחות זה את זה. מעולם לא התחייבתי לאף אחד, אני רוצה לראות קווי יסוד לממשלה הבאה. אם היא תלך למו"מ עם אבו מאזן - אין לנו מה לחפש שם ולא נהיה שם. מצד שני, קבעון מדיני לא תורם לנו. אנחנו בעד יוזמה. חייבים לחסל את חמאס ולהיפטר מאבו מאזן. לדבר תכל'ס, בלי לגמגם. ראיתי פרסומים שהליכוד ובנט התחייבו לחרדים לבטל את חוק שוויון בנטל ושינוי ההחלטה של הגיור. אם אלה יהיו קווי היסוד - לא נצטרף לממשלה".

ליברמן התייחס גם להרכב הרשימה המתגבשת של מפלגתו, שטרם פורסמה. "היעד שלנו הוא להגיע ל-16 מנדטים", הצהיר ליברמן. "גם אם כרגע זה לא נראה ככה, עוד חודש זה יהיה ככה". לדבריו, "העשירייה הראשונה תהיה צעירה ובמידה רבה חדשה, ותתבסס על אנשים שצמחו במפלגה".

ליברמן לא התעלם מפרשת השחיתות שהתגלתה לאחרונה ומעורבים בה רבים מבני מפלגתו. "זכותה של המשטרה לחקור, ומי שיימצא אשם יצטרך לשלם את המחיר", אמר. "ההשגות שלי הן העיתוי והניסיון להגיע להרשעה בכלי התקשורת. הניסיון להרשיע אותנו באמצעות הדלפות מרושעות, מגמתיות, שבמקרה הטוב הן בגדר הטעיה. לדוגמה, יום אחרי כנס אריאל ראינו מכתב של היועץ המשפטי לממשלה שנוזף בפאינה קירשנבאום על זה שהיא יושבת במשרד הפנים. אותי מעניין מי הטעה אותו. היא לא ביקרה שם מאז שהחקירה הפכה לגלויה, אז יכול להיות שמישהו הטעה את היועץ, ואולי לא רק בזה. מבחינתנו, זו החקירה הפוליטית ביותר בישראל, יש עשן בלי אש. אני בטוח שההר יוליד עכבר, אבל את מי זה יעניין אחרי הבחירות?".