4.4 מיליון השקלים האבודים נמצאו: יורו הנשים עד גיל 19 יתקיים בישראל

אחרי שבהתאחדות לכדורגל כמעט ויתרו על אירוח הטורניר, בשל המצוקה התקציבית - אישרה הממשלה את ההקצאה הכספית

כדורגל נשים / צלם: רויטרס
כדורגל נשים / צלם: רויטרס

הצלחה להתאחדות לכדורגל: אחרי שנדמה היה כי ישראל הולכת לאבד את אירוח יורו הנשים עד גיל 19, בשל המצוקה הכלכלית בהתאחדות - היום (א') נודע כי הטורניר יתקיים בארץ כמתוכנן בין ה-15 ל-27 ביולי בקיץ הקרוב.

הבוקר אישרה הממשלה הקצאה של 4.4 מיליון שקל לטובת האירוח, סכום אותו לא יכלה ההתאחדות לממן בעצמה. הסכום דומה לזה שהקצתה המדינה עבור אירוח יורו 2013 לנבחרות גברים עד גיל 21, שהתקיים בישראל בהצלחה מרובה. החלק של אופ"א במימון יורו הנשים בישראל יעמוד על כמיליון אירו.

מבחינת החלוקה בין משרדי הממשלה השונים, הרי שמשרד הספורט יקצה מיליון שקל עבור הטורניר, בעוד משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר יקצו עבורו מיליון שקל נוספים כ"א מעוגת התקציב שלהם. משרד התיירות יעניק 500 אלף שקל; המשרד לביטחון פנים, משרד החוץ ומשרד החינוך יקצו 300 אלף שקל כ"א.

יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, מסר: "אני רוצה להודות לשרת הספורט, לימור לבנת, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל מי שהצביע בעד העברת הסכום הנחוץ לטובת אירוח טורניר הגמר היוקרתי בישראל. זאת הזדמנות מצוינת עבור מדינת ישראל, החברה הישראלית וההתאחדות לכדורגל להמשיך ולקדם את כדורגל הנשים בארץ. יש לנו מספיק זמן כדי להבטיח שאירוח הטורניר יביא כבוד רב למדינה, וישיא תרומה משמעותית לקידום הענף. אני רוצה להודות גם לראשי אופ"א, שהשאירו את ההחלטה על אירוח הטורניר בידינו, ומשוכנע כי האמון שנתנו בהתאחדות ובכדורגל הישראלי יתברר, שוב, כמוצדק. לחגיגה הזאת נדרשים שותפות ושותפים לדרך, כדי שהנבחרת שלנו תהנה מדחיפה מוראלית גדולה, שתחבור להתקדמות המקצועית המרשימה בשנתיים האחרונות".

שרת הספורט, לימור לבנת: "אני מברכת על החלטת אופ"א לקיים את הטורניר בישראל, הנחשב לטורניר נבחרות הנשים השני בחשיבותו באירופה. לצד תרומתו הספורטיבית, התיירותית, וההסברתית לישראל, קיומו של הטורניר בארץ עולה בקנה אחד עם מדיניותו של משרד הספורט לקדם את ספורט הנשים בישראל, הן בהקצאת תקציבים, והן בעידוד ילדות ונערות לקחת חלק פעיל בפעילות ספורטיבית והגברת המודעות לנושא חשוב זה".

מאמן נבחרת הנשים עד גיל 19, גיא עזורי: "זאת הבשורה הטובה ביותר לה היינו יכולים לקוות. חשוב לנו לשחק כאן, מול קהל ביתי חם ותומך, וזה בהחלט משהו שיתרום רבות לשחקניות הצעירות ולצוות המקצועי. הקמת האקדמיה לראשונה בישראל, העבודה במסגרתה, ההשקעה העצומה וההתקדמות הגדולה, יזכו עתה לבמה הראויה. זאת אחת הפסגות המרשימות ביותר אליהן הצליח כדורגל הנשים שלנו להעפיל, אבל באותה נשימה חשוב להבין שיש עוד הרבה לאן להתקדם ולאן לשאוף. אני משוכנע כי הקהל הישראלי, בנות ובנים, נשים וגברים, יצטרף לחגיגה הגדולה ויסדר לכדורגל ולמדינה גלויה נפלאה לפחות כמו יורו 2013".