שינויים ברשימת הליכוד: חוטובלי במקום 20, דיכטר ב-26

קיימת אפשרות שרה"מ בנימין נתניהו יחליט לשריין את דיכטר ובכך למנוע את הסאגה שעלולה להביא לספירה חוזרת של קלפיות ולהוביל לעוד שינויים ברשימה

ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה
ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה

ועדת הבחירות של הליכוד קיבלה את עתירתה של ח"כ ציפי חוטובלי והיא תקודם למקום ה-20 ברשימה. השר לשעבר אבי דיכטר, שבעקבות הערעור ידחק למקום ה-26, צפוי להגיש עתה ערעור משלו.

עם זאת, קיימת אפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט לשריין את דיכטר ובכך למנוע את הסאגה שעלולה להביא לספירה חוזרת של קלפיות ולהוביל לעוד שינויים ברשימה.

"אני מברכת על אומץ הלב של ועדת הבחירות לעשות צדק עם רצון הבוחר ולתקן את אי הסדרים שנפלו בהליך הבחירות", אמרה חוטובלי בעקבות ההחלטה. "אין לי ספק כי חלק גדול מהפגמים שנפלו בהליך נבעו משיטת ההצבעה הידנית שהזמינה טעויות אנוש רבות כטעויות חישוב והקלדה אותן חשפנו בהליך הערעור. הדבר החשוב ביותר כעת הוא לדאוג להצלחת הליכוד בבחירות, כמו תמיד אני מגויסת להצלחת תנועת הליכוד כדי שנוביל את המדינה גם אחרי ה-17 במארס. לאורך הערעור הדגשתי כי אין יריבות אישית ביני ובין אבי דיכטר ואני בטוחה שגם הוא יוכל להיות חלק מהנבחרת בכנסת העשרים".

דוברו של אבי דיכטר, ניסן זאבי הוסיף כי: "לאור החלטת השופט, ידון מחר בית הדין העליון של תנועת הליכוד בבקשת דיכטר לעיין במסמכי הקלפיות שבהן קיים חשש כבד לאי סדרים ותוצאות לא אמיתיות, זאת לאחר שבקשה שכזו לא כובדה על ידי ועדת הבחירות ביממה האחרונה. לדוגמה: עד היום לא ניתן לנציגי דיכטר גישה למסמכי 'הקלפי המסתורית' שנמצאה בירושלים 4 ימים לאחר הפריימריז והכילה מעטפות כפולות של מתפקדי יהודה ושומרון. מדובר בקלפי שסגרה פער של 629 קולות בבת אחת. בנוסף , ישנן מספר קלפיות שוועדת הבחירות סירבה להציג המסמכים המקוריים שלה. מאחר והפרש הקולות הוא כה קטן, הרי שכל נתון חדש יכול לשנות התוצאות".