דידי הררי ייעץ לליכוד; מספר בכירים עזבו את תפקידם

שדרן הרדיו הודיע כי יסייע לצוות המנהל את קמפיין הבחירות של הליכוד ■ בלגן בקמפיין: מנהל ההסברה ועורך "מעריב" לשעבר, יואב צור, הודיע על התפטרותו; מנהלת הקמפיין לתקשורת הרוסית, דינה מרגולין, עזבה

דידי הררי / צלם: יובל חי
דידי הררי / צלם: יובל חי

שדר הרדיו ומגיש הטלויזיה דידי הררי הצטרף כיועץ בכיר לקמפיין הליכוד. הררי יסייע לצוות הבכיר המנהל את הקמפיין. דידי הררי (56) אמר: "החלטתי להצטרף כיועץ דווקא לקמפיין הליכוד כי אני מאמין בדרך של הליכוד ובמנהיגותו של ראש הממשלה נתניהו. במציאות שבה אנו חיים, אין ספק שנתניהו הוא המבוגר האחראי שצריך להוביל את מדינת ישראל מול האתגרים העצומים הניצבים בפנינו".

בתוך כך, שורה של בעלי תפקידים בכירים שהיו אמורים להוביל את מערכת הבחירות של הליכוד עזבו את תפקידם בשבוע האחרון. אתמול הודיע מנהל ההסברה של הקמפיין, עורך "מעריב" לשעבר, יואב צור, על התפטרותו. לדברי גורמים במטה, צור הביע התנגדות חריפה לרבים מהמהלכים ולהחלטות שהוביל ניר חפץ. כשהבין צור שהוא מחזיק בתפקיד נטול סמכויות, הודיע על עזיבתו. בליכוד סיכמו עימו כי ימשיך להחזיק בתפקיד עד סוף החודש.

לעזיבתו של צור מצטרפת עזיבתה של מנהלת הקמפיין לתקשורת הרוסית, דינה מרגולין, שההתקשרות עימה הסתיימה לפני כשבוע בנסיבות לא ברורות כשגם כאן ברקע מערכת יחסים עכורה עם חפץ. מרגולין, שמונתה לתפקיד על ידי חפץ בתמיכת חברי הכנסת יולי אדלשטיין וזאב אלקין, הספיקה לעבוד בקמפיין כחודש אולם עד כה לא שולם לה שכרה.

בתקופה זו ניהלה את המטה הרוסי עד שגילתה שהיא ממודרת. מרגולין, שכבר שימשה מנהלת הקמפיין למגזר הרוסי משנת 2008 ועד לאחר הבחירות ב-2009 בליכוד, עזבה לצורך הצטרפותה לקמפיין את ערוץ 9, שם הגישה תוכנית אקטואליה יומית. מרגולין מתכוונת לדרוש מהליכוד את השכר המגיע לה עבור התקופה הרלוונטית.

על הכאוס בליכוד אפשר ללמוד גם מהתנהלות מטרידה נוספת שנרשמה במקרה של יועץ התקשורת המוערך ברק סרי, שנתניהו רצה שישמש דוברו האישי בקמפיין. סרי, ששימש בעבר יועץ התקשורת של אהוד ברק במשך שנים ארוכות, ובהמשך יועצם של השרים אבי דיכטר, ישראל כץ וסילבן שלום, כלל לא התחיל את תפקידו וזאת גם כן לנוכח חילוקי דעות קשים עם חפץ.

במטה מספרים כי החיצים בעזיבתם של השלושה מובלים לחפץ, שקיבל סמכות מבית ראש הממשלה לנהל את מטה הליכוד. חפץ משמש דוברה של שרה נתניהו ובמקביל דוברו של נוחי דנקנר, ואף נצפה מלווה אותו לבית המשפט בשבועות האחרונים, גם בתקופת הקמפיין.

החלטה תמוהה נוספת שהתקבלה בקמפיין היא לא לשתף את חברי הכנסת והשרים במסע הבחירות. כפי שפורסם לראשונה בגלובס, השרים גלעד ארדן, שהיה אמור להתמנות לראש מטה ההסברה וישראל כץ שהיה אמור להתמנות לראש מטה הבחירות וח"כ זאב אלקין שהיה אמור להתמנות לראש המטה הרוסי, לא ישותפו בסופו של דבר בקמפיין והוא יבוסס על אנשי המקצוע בלבד, דבר שמעורר תרעומת קשה בליכוד.

במטה הליכוד אישרו כי צור הגיש התפטרות ובאשר לסרי ומרגולין נמסר כי אכן התקיימו עם השניים פגישות אולם הם לא הועסקו בקמפיין ולכן לא מדובר בעזיבות במטה.