הרצוג הציג את עמוס ידלין: "מועמדנו לתפקיד שר הביטחון"

האלוף במיל' מצטרף למחנה הציוני בראשות הרצוג ולבני ■ ידלין ישוריין במקום ה-11 השמור ליו"ר המפלגה ■ הרצוג: "עמוס הוכיח את עצמו כלוחם נועז, אמיץ ואחראי, המשלב תעוזה עם תבונה מדינית"

עמוס ידלין / צילום: ניר שמול
עמוס ידלין / צילום: ניר שמול

אלוף במיל' עמוס ידלין יהיה מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון: יו"ר העבודה, יצחק בוז'י הרצוג, ויו"ר התנועה ציפי לבני, הציגו הערב (ב') את מועמד הרשימה המשותפת לתפקיד שר הביטחון. "ידלין הוא מהקברניטים המשפיעים במערכת הביטחון בעשורים האחרונים - ממלחמת יום הכיפורים, דרך השתתפותו בצוות שהפציץ את הכור בעיראק ועד עשרות שנות שירות בצה"ל", אמר הרצוג. ידלין ישוריין במקום ה-11 השמור ליו"ר המפלגה.

"עמוס הוכיח את עצמו כלוחם נועז, אמיץ ואחראי, המשלב תעוזה עם תבונה מדינית. אני זכיתי יחד עם לבני לראות אותו בפעולה כראש אמ"ן, בדיונים הרגישים ביותר בשנים האחרונות, כאלה שחלקם פורסמו רק בתקשורת זרה", המשיך הרצוג. "ידלין בעל היכרות עמוקה עם האתגרים הביטחוניים במיוחד בימים אלה של תהפוכות בכל האזור. לכן הוא הדמות הביטחונית הבכירה של המחנה הציוני בבחירות הקרובות. כבן של שר החינוך הוא חולק עמדה משותפת - אין חברה בריאה ללא ביטחון וההפך. עמוס יהיה מועמדנו לתפקיד שר הביטחון ויביא איתו ידע", אמר הרצוג.

ח"כ עמר בר-לב בירך על הצטרפותו של ידלין. "בירכתי הערב את אלוף (מיל') עמוס ידלין על הצטרפותו למחנה הציוני ולמערכה החשובה שלנו על עתיד המדינה. בתור מי שעשה את הצעד וקפץ למים לפני שנתיים, אני מעריך את נכונותו לעשות זאת ולהיות חלק מהמחנה המתרחב שלנו. עמוס ואני מכירים שנים ארוכות. שותפים לדרך, ושותפים לאותן תפיסות ביטחוניות ומדיניות והדרכים למימושן. אין לי ספק שאלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון וראש אמ"ן לשעבר, הוא מועמד מעולה לתפקיד שר ביטחון במדינת ישראל".