ח"כ יוגב לתושב עוטף עזה: "תמכת בהתנתקות? אכלת אותה"

חבר הכנסת מהבית היהודי הטיח את הדברים בתושב עוטף עזה שהגיע לכנסת כדי למחות על הוצאת החיילים שאבטחו את יישובי העוטף

דיון סוער בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת הידרדר לחילופי דברים קשים בין ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי לבין נציגי תושבי עוטף עזה, שהתלוננו על הוצאת חיילי צה"ל מיישוביהם.

במהלך הדיון הטיח ח"כ יוגב בנציגי התושבים: "תמכת בהתנתקות? אכלת אותה". הדיון התכנס שבועיים לאחר יציאת החיילים מעוטף עזה כדי שחברי הכנסת ישמעו את מצוקות החיילים. ממשרד הביטחון ומצה"ל לא נשלחו נציגים.

דברי יוגב נאמרו לאחר שהתושבים התלוננו על אובדן תחושת הביטחון ביישוביהם לאחר מבצע צוק איתן. "התחושה שלנו היא שקיים משבר עמוק ביננו לבין מערכת הביטחון", אמר התושב דובי דקל. "חלק גדול מההבטחות שקיבלנו כלל לא קוימו עד היום. תחושת הביטחון לא צריכה להיפגע בגלל שיקולים תקציביים. לכל הפחות שיחזירו את החיילים באופן מידי עד שיקימו את המכשול".

חברתו, מירב כהן, הוסיפה כי "התחושה היא שאנחנו יתומים מהמדינה. הדיסקט של כל הילדים בעוטף נשרט לחלוטין. ההידברות שלנו עם הצבא זה כישלון. מה אנחנו בסך הכול מבקשים? חשוב להבין שעוטף עזה חלש זה מדינת ישראל חלשה. אל תינטשו אותנו, אנחנו שילמנו מספיק".אלירז לוי הוסיפה כי "עם כל הצער, נהרגו לנו תושבים פשוט סתם. יש לנו משבר אמון קשה. אנחנו דורשים שתהיה תוכנית פינוי מסודרת שתיושם במידה ונכנס לסבב לחימה נוסף. אנחנו חיים בטראומה מתמשכת מסיבוב לסיבוב כבר 14 שנים. יש לנו בקושי כמה שניות של התרעה לפני כל נפילה".

ח"כ עמר בר לב (עבודה) אמר בדיון לתושבים כי "האמת היא שמדינת ישראל הפקירה אותם. העובדה שגורמי צה"ל ומשרד הביטחון אפילו לא נכחו בדיון מביעה יותר מהכל את הזלזול בתחושות התושבים".

יו"ר הוועדה ח"כ יריב לוין ענה לו בתגובה כי הוא הופך את הדיון לפוליטי. "ראיתי לנכון להיענות לבקשת תושבי עוטף עזה להגיע לוועדה ולומר את דבריהם", אמר לבר לב, "אני סבור שזה חשוב שנשמע את הדברים מנקודת מבטם. יחד עם זאת, לא אתן לחברי הכנסת לנצל את הבמה הזו לשימוש פוליטי, ומה שאתה עושה זה בדיוק הדבר שממנו חששתי", ופנה גם לח"כ יוגב ואמר: "אתה עושה בדיוק מה שעשה בר לב ואף חמור יותר".

בר לב ענה כי "מדובר בדיון ענייני בנושאי ביטחון והוויכוח הקיים מול מערכת הביטחון והשר שלא טרחו להתייחס לנושא".