"המימשל הסיני מהסס להשיק תוכנית תמריצים חדשה"

קרייג בות'אם, כלכלן לשווקים המתפתחים בענקית ההשקעות שרודרס: "אנחנו מעריכים כי ברבעון הראשון של 2015 צפויה האטה נוספת בעיקר על רקע האטה במכירת קרקעות על ידי הרשויות המקומיות במדינה וצמצום ברפורמות"

כבישי הכניסה לבייג'ין, סין / צלם: רויטרס
כבישי הכניסה לבייג'ין, סין / צלם: רויטרס

בסין דווח היום כי הצמיחה ב-2014 עמדה על 7.4% לעומת 7.7% ב-2013. ברבעון הרביעי צמחה כלכלת סין בקצב שנתי של 7.3% לעומת צפי כלכלנים ל-7.2%. עם זאת, מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר ב-24 השנים האחרונות. מאז 1990 קצב הצמיחה בסין היה גבוה מ-7.5%, ה"יעד הרשמי" של המימשל הסיני.

קרייג בות'אם, כלכלן לשווקים המתפתחים בענקית ההשקעות שרודרס, מציין כי "הצמיחה ברבעון האחרון בסין נתמכה בתוכנית המרצה ממשלתית, הקלה במגבלות אשראי והשקעה בתשתיות. עם זאת, נראה כי המימשל הסיני זהיר יותר בהפעלת תוכניות המרצה בכדי לא להפר את האיזונים בכלכלה".

בהתייחסות ל-2015 אומר בות'אם כי "אנחנו מעריכים כי ברבעון הראשון של 2015 צפויה האטה נוספת בעיקר על רקע האטה במכירת קרקעות על ידי הרשויות המקומיות במדינה וצמצום ברפורמות. לכן, נראה שהמימשל יאלץ להמשיך לתמוך בכלכלה ולהשיק עוד תוכניות תמריצים וכנראה גם להוריד את יעד הצמיחה".

"התנפחות בנקאות הצללים בדצמבר על רקע ההקלה המוניטארית היא סיבה עיקרית לכך שהמימשל מהסס בהכרזה על תמריצים נוספים וזה כנראה ימשך לתוך 2015".