רשמית: מיקרוסופט רוכשת את Equivio הישראלית בכ-50 מ' ד'

החברה הישראלית יודעת לסכם ולתמצת טקסטים ארוכים במיוחד לפסקה בודדת ■ לא מן הנמנע שנראה רכישות נוספות בישראל בקרוב

Equivio / צילום: מתוך אתר החברה
Equivio / צילום: מתוך אתר החברה

3 חודשים אחרי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" וכחודשיים אחרי רכישת Aorato הישראלית, מיקרוסופט מאשרת היום (ג') רכישה נוספת של סטארט-אפ ישראלי. הפעם מדובר על חברת Equivio הישראלית, והרכישה היא בהיקף של כ-50 מיליון דולר.

אקוויביו מפתחת תוכנה לניתוח טקסט שמסוגלת לצרף טקסטים שונים ורלוונטיים מתוך אסופה של מסמכים רבים, כולל מיילים וסוגים נוספים של מסמכים. האלגוריתם שמבצע את הפעולה הזו נמצא כבר בשימוש על-ידי ארגונים שמספקים שירותי תמיכה למשרדי עורכי דין, לדוגמה, על-ידי איסוף וניתוח של מסמכים משפטיים שונים הקשורים למידע הרלוונטי. ארגונים נוספים המשתמשים בתוכנה כוללים את משרד המשפטים האמריקאי, המועצה הפדרלית למסחר, KPMG ודלויט.

התוכנה יודעת לסכם ולתמצת תכנים כתובים ארוכים ופועלת בתחום הביג דאטה של הטקסט. במיקרוסופט מתכוונים לשלב את המוצר כחלק מחבילת Office 365 של ענקית התוכנה וכדי להגביר פרודוקטיביות בקרב משתמשיה.

חברת Equivio הגיעה לאקזיט אחרי הרבה שנים בשוק אבל עם מעט הון שגויס. היא הוקמה כבר ב-2004 על-ידי אמיר מילוא, יפתח רביד ו-וורוויק שארפ וגייסה רק חצי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. בסיטואציה כזו ההחזר של המשקיעים הוא פי 400 על הכסף שהושקע בתחילת הדרך. בחברה מועסקים עשרות בודדות של עובדים במרכז בראש העין.

מבחינת מיקרוסופט, מדובר כאמור על רכישה שנייה בישראל תוך חודשיים, זאת לאחר שבנובמבר היא רכשה את אאורטו ב-200 מיליון דולר. אאוראטו גייסה בחודש ינואר האחרון 10 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמנות קרן אקסל, Innovation Endeavors של אריק שמידט ומיקי בודאי, וגם קרן גלילות קפיטל שהשקיעה בחברה בסבב הגיוס הקודם לפני כשנה. מאז הקמתה גייסה החברה כ-11 מיליון דולר.

אאוראטו מעסיקה 10 עובדים במשרדיה בהרצליה. החברה הוקמה ב-2012, על-ידי עידן פלוטניק, המנכ"ל, מיכאל דולינסקי ואוהד פלוטניק, והיא מתרכזת בזווית שמוצאים בה פחות סטארט-אפים בעולם האבטחה. גם הקריירה הקודמת של עידן ואוהד קשורה לאבטחת מידע סביב מערכות מיקרוסופט. שניהם הקימו לפני מספר שנים חברת בשם Foreity - שסיפקה ייעוץ אבטחה לארגונים, ונרכשה ב-2012 על-ידי אמן מחשבים.

שתי הרכישות מגיעות אחרי כמה שנים של קיפאון מבחינת רכישות ישראליות מצד מיקרוסופט. האחרונה שבהן הייתה של חברת 3DV Systems ב-2009 תמורת 35 מיליון דולר. העניין החדש בישראל הוא ככל הנראה חלק מפעילות ערה של חטיבת המיזוגים והרכישות של מיקרוסופט שמנוהלת מישראל.

את העסקה ליוו מהצד של חברת Equivio עורכי הדין שירה עזרן להט ונועם צור מפירמת מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.