יו"ר נת"ע ויז'ניצר מתפטר על רקע פרשת השחיתות

בחודש שעבר פשטו חוקרי להב 433 על משרדיו של ויז'ניצר בחשד כי תיווך במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו ■ מקורביו טוענים: "נת"ע היא זו שתפסיד מזה. היו"ר עשה עבודה נהדרת"

אלכס ויז'ניצר / צלם: איל יצהר
אלכס ויז'ניצר / צלם: איל יצהר

יושב-ראש דירקטוריון חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), אלכס ויז'ניצר, שלח היום (ה') מכתב לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, והודיע כי החליט לסיים את תפקידו כיו"ר החברה.

בחודש שעבר פשטו חוקרי להב 433 על משרדיו של ויז'ניצר בחשד כי תיווך במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו.

"בסיטואציה הנוכחית ולאור אירועי השבועות האחרונים, אינני רואה כל אפשרות לבצע את תפקידי בנת"ע, כפי שעשיתי עד כה וכפי שעוד תכננתי בחזוני לעשות", כתב במכתב ההתפטרות.

כתבות נוספות בנושא:

על מה הוציאה נת"ע 2.5 מיליארד שקל שקיבלה מכם?

היועץ הפיננסי של ליברמן שהסתבך בפרשת השחיתות הגדולה

כמה מרוויחים עובדי נת"ע וכמה מבזבזת ההנהלה?

נת"ע: מאות פרוטוקולים לא חתומים ופטור ממכרזים לא כחוק

עדכונים ממאבקי "גלובס" למען השקיפות והניקיון הציבורי

לטענת יו"ר החברה, האמונה על בניית הרכבת הקלה בתל-אביב, אף אחד לא ביקש ממנו להתפטר, אלא הוא עשה זו על מנת להגן על שמו הטוב: "מתוך תחושת אחריות למשפחתי ובשל הרצון להקדיש מזמני בתקופה הקרובה כדי להגן על הנכס החשוב בחיי, שמי הטוב, מגיש אני הודעתי זו לכבוד".

עוד הוסיף ויז'ניצר במכתב כי "לא קל הדבר עבורי, אך כמי שראה ורואה תמיד את טובת החברה לנגד עיניו, זו ההחלטה הנכונה בנסיבות העניין. תרמתי לא מעט לאורך השנים למערכות בהן מילאתי תפקידים ציבוריים במקצועיות, במסירות אין-קץ, מתוך תחושה של שליחות וכמי שהינו נאמן הציבור".

ויז'ניצר מסיים את מכתב כך: "הנני סמוך ובטוח כי בהמשך הדרך, לאחר שיוכח כי לא דבק בי כל רבב ובשמם של אותם ערכים בהם אני מאמין, אשוב לעשייה המשמעותית והברוכה, וזאת בכוחות מחודשים".

מקורבים ליו"ר נת"ע הביעו היום צער על כך שהחליט לעזוב את תפקידו ואמרו כי "נת"ע היא זו שתפסיד מזה. היו"ר עשה עבודה נהדרת".

מנת"ע נמסר בתגובה: "חברת נת"ע מקבלת בצער את החלטתו של היו"ר לסיים את תפקידו בחברה. בתקופה בה שימש מר ויז'ניצר כיו"ר החברה, קודם באופן משמעותי הפרויקט הלאומי להקמת רכבת קלה ומערכת הסעת עתירת נוסעים במטרופולין תל-אביב, ועל כך אנו מודים לו. חברת נת"ע ממשיכה לקדם במרץ רב את הקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב, הפתרון הטוב ביותר למצוקת התחבורה הקיימת ואשר צפויה להחמיר בגוש דן".

חולל מהפך במע"צ

המהנדס אלכס ויז'ניצר עמד בראש מע"צ ונתפס כמי שחולל בה מהפך וכמי שניהל בתהליך של סגירה ופתיחה מחדש. המהלך היה כרוך בפיטורי מאות עובדים וכמובן במאבקים קשים מול ועד העובדים וההסתדרות.

סגירתה של מע"צ והקמת החברה הממשלתית נתיבי ישראל נחשב עד היום למהלך פורץ דרך, גם בזכות ההתייעלות בתחום הקמת תשתיות הדרכים וגם בזכות הסכמי העבודה עם העובדים המשמשים כיום מודל לחיקוי ומאפשרים גמישות ניהולית.

לאחר מכן עבר ויז'ניצר להיות יו"ר חברת המים הלאומית מקורות, ובתום הכהונה עבר לעמוד בראש חברת נת"ע.