סלינגר לא רוצה את שריג גם כיו"ר מגדל אחזקות

למרות הערכות שאליהו יוכל למנות את שריג ליו"ר החברה הבורסאית שמחזיקה במגדל, באוצר מבהירים: "ראוי ליישם החלטתנו גם לגבי חברת ההחזקות"

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

על רקע שמועות בענף הביטוח לפיהן שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר קבוצת מגדל, עשוי לפעול למינויו של פרופ' עודד שריג ליו"ר חברת מגדל אחזקות, מבהירים היום בפיקוח על הביטוח במשרד האוצר כי לדעתם ראוי ששריג לא יכהן בתפקיד בכיר הקשור למגדל לפחות עד אוגוסט 2016.

מגדל אחזקות אמנם אינה מפוקחת על ידי הפיקוח על הביטוח ולכן עלו הערכות כי ניתן יהיה למנות את שריג לתפקיד יו"ר בה, אך מהאוצר נמסר היום בעניין זה כי "החלטת המפקחת נוגעת לגופים שבתחום סמכותה. מאחר שגופים אלו מהווים את עיקר הפעילות של חברת האחזקות, ראוי ליישם את ההחלטה גם לגביה".

מי שמשמש כיום כיו"ר מגדל אחזקות - החברה הבורסאית שמחזיקה במגדל חברה לביטוח - הוא שלמה אליהו עצמו. זמן קצר לאחר שהשלים את רכישת מגדל ונכנס לתפקיד הזה, הוא הודיע כי יפרוש ממנו עד אפריל השנה. זאת, במסגרת פשרה אליה הגיע עם סלינגר, שרצתה הפרדה בינו לבין בנו עופר, המשמש כמנכ"ל מגדל חברה לביטוח.

ההערכות לגבי האפשרות ששריג ימונה ליו"ר מגדל אחזקות החלו להישמע בימים האחרונים לאחר שמינויו לתפקיד מנכ"ל אליהו ביטוח - החברה האם של מגדל אחזקות - טורפד בידי סלינגר. סלינגר החליטה לפסול את מיניו של שריג לתפקיד המנכ"ל לאחר שקיימה שימוע בנושא, ובהתאם לאמירותיה הברורות בסוגיה מהעבר. המפקחת מתנגדת בחריפות לכוונותיו של אליהו למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצה שבשליטתו, בשל הבעייתיות שיש לטענתה במינויו של האיש שאישר - בהיותו המפקח על הביטוח - את עסקת הענק לרכישת מגדל על ידי אליהו.

שריג, מומחה למימון, כיהן כמפקח על הביטוח עד אוגוסט 2013, ובהתאם לכך שנת הצינון בה היה מחויב הסתיימה כבר בספטמבר 2014. יחד עם זאת, סלינגר הכריעה בשבוע שעבר כי שריג יוכל לכהן בתפקיד שרלוונטי לקבוצת אליהו-מגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר, כלומר החל מאוגוסט 2016. לאוצר שמורה הזכות לסרב למינוי בכירים בקבוצות ביטוח, אך לא בחברות ההחזקה ששולטות בהן.

מגדל אחזקות נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-4.75 מיליארד שקל, כשמתחילת השנה איבדה כ-3.2% בדומה למגמה שמאפיינת את מניות חברות הביטוח.