עולה להתקפה: אלי אוחנה - לבית היהודי

כדורגלן העבר, שהיה מזוהה במשך שנים ארוכות עם מפלגת הליכוד, בדרך לשיריון במקום ריאלי במפלגתו של שר הכלכלה נפתלי בנט ■ ככל הנראה אוחנה ישובץ בעשירייה הראשונה של רשימת המפלגה לכנסת

מאמן נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל אלי אוחנה מצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת. אוחנה יוצב בעשירייה הראשונה ברשימה. "כל חיי הייתי ליכודניק - אך אני לא מאמין יותר בדרך הנסיגות, וכמו כל עם ישראל - התפכחתי. אני אוהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל והגעתי הביתה, לבית היהודי", אמר הערב אוחנה.

אוחנה נפגש בימים האחרונים עם יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט הביע את הזדהותו עם ערכי הבית היהודי בתחום המדיני והכלכלי-חברתי.

אוחנה, 50, הוא השישי מבין תשעה אחים. הוריו עלו ממרוקו והתיישבו בקריית שמונה, משם עברו לשכונת ואדי סאליב בחיפה ולשכונת האסבסטונים בירושלים.

בגיל 13 החל אוחנה את דרכו כשחקן במחלקת הילדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, בגיל 16 עלה לקבוצת הבוגרים בה הפך לכוכב ולאחד מסמלי הקבוצה והעיר.

בהמשך עבר אוחנה לשחק באירופה שם זכה בגביע המחזיקות במדי מכלן הבלגית.

בשנת 2004 זכה אלי אוחנה להיבחר על ידי הציבור להשיא משואה בטקס הפותח את יום העצמאות.

אוחנה משמש כיום כמאמן נבחרת הנוער הלאומית של ישראל וכפרשן בערוץ הספורט.

אוחנה אמר כי "כל חיי הייתי ליכודניק - אך אני לא מאמין יותר בדרך הנסיגות, וכמו כל עם ישראל - התפכחתי והגעתי הביתה, לבית היהודי. אני אוהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אשקיע את כל מרצי בקידום כל מי שהגיע כמוני מהשכונה, עם שמונה אחים וחיי עוני, כדי שלא ידעו יותר חיים כאלה לעולם".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כי"הבית היהודי נפתח לכלל עם ישראל, ובואו של אלי אוחנה ממשיך את ההצטרפות הגדולה של כל הציבור אל הבית היהודי. כל מי שמאמין בערכים שלנו ולא מתנצל עליהם, כל מי שהחברה הישראלית חשובה לו - ביתו הוא ביתנו"