נחשף ב"גלובס": מפרק אורכית מבקש לערוך ביקורת בחברה

המפרק מבקש מבית המשפט למנות את חברת אודיט לערוך ביקורת חקירתית הנוגעת לפעילות החברה ולנסיבות קריסתה

איציק תמיר אורכית / צלם: תמר מצפי
איציק תמיר אורכית / צלם: תמר מצפי

המפרק של חברת אורכית מבקש מבית המשפט למנות את חברת אודיט לערוך ביקורת חקירתית הנוגעת לפעילות החברה ולנסיבות קריסתה - כפי שפורסם לראשונה אתמול (ב') ב"גלובס". הבקשה הוגשה בשבוע שעבר ואושרה למחרת על-ידי השופט איתן אורנשטיין, סגן הנשיאה בבית המשפט המחוזי ת"א-יפו. הדיווח על כך לבורסה הועבר היום.

בראש חברת אודיט עומד גיורא הרטוג, ששימש כמנהל מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך. הצעתה של אודיט כוללת תשלום של 342 שקל לשעת עבודה של צוות רואי החשבון והכלכלנים שלה, ותעריף של 450 שקל לשעת עבודה של הרטוג (בתוספת מע"מ). זאת לאחר שלבקשת המפרק, אודיט הפחיתה את תעריפיה ב-10%. אודיט העריכה את היקף העבודה ב-250 שעות של הצוות ו-70 שעות של הרטוג, אך נקבע כי תקרת שכר הטרחה לאודיט תהיה 117 אלף שקל (בתוספת מע"מ).

נזכיר שכפי שפורסם ב"גלובס", החקירה תתמקד בכספים שאורכית גייסה בהנפקת אג"ח והשקיעה בפרופיל סיכון גבוה - כולל ני"ע שונים - מניות ונגזרים. השקעות אלו לא עלו יפה, אך הרישום החשבונאי איפשר לאורכית לא להכיר בדוחותיה בהפסדים שנגרמו לה מתיק ההשקעות המדובר. בדוח השנתי המורחב לשנת 2007, ציינה החברה כי יש לה כ-67 מיליון דולר במזומנים והשקעות, כולל איגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות. "לחברה יש יכולת וכוונה להחזיק בהשקעות אלה עד לחזרתן לשווי ההוגן שלהן", ציינה אורכית על רקע ירידת שווי הניירות בהם השקיעה.