התרופה של כן פייט לשיפור בתפקוד המיני מקפיצה המניה

תרופת ה-CF602 של כן-פייט השיגה 118% שיפור בתפקוד מיני ופרופיל בטיחות מצוין בניסויים פרה-קליניים

פנינה פישמן / צלם: תמר מצפי
פנינה פישמן / צלם: תמר מצפי

חברת הביומד כן פייט ביופרמה פרסמה היום (ג') לראשונה את נתוני תוצאות היעילות שהתקבלו בניסויים הפרה-קליניים שהתקיימו בתרופת הדור הבא של כן פייט, ה- CF602, מהן עולה כי תרופת החברה שיפרה ב-118% את התפקוד המיני תוך השגת פרופיל בטיחותי מצוין.

מהחברה נמסר כי המחקרים נערכו ע"י גוף בלתי תלוי והנתונים הסופיים התקבלו בחברה.

עם השלמתם בהצלחה של ניסויים פרה קליניים אלו תפעל כן פייט לקדם ולהאיץ את תוכנית הפיתוח לתרופת ה-CF-602, ובכוונת החברה לאחר סיום הניסויים הפרה-קליניים יהיה להגיש בקשה לביצוע ניסויים קליניים (IND) ל-FDA האמריקאי לקראת כניסה לניסוי קליני שלב I.

התרופה נבדקה במודלים של חולדות סכרתיות, אשר בדומה לחולי סכרת, סובלים מבעיות בתפקוד מיני. יעילות התרופה נבדקה ע"י ניטור היחס בין זרימת הדם לתוך הגופים המחילתיים (Corporacavernosa) של הפין (ICP) וממוצע הלחץ התוך עורקי (MAP) והמשמש כערך הפיזיולוגי למדידת התפקוד המיני. התוצאות הצביעו על שיפור של 118% בקבוצה שטופלה בתרופה לעומת קבוצת הפלצבו. נתונים אלו דומים לאלו שהתקבלו בתרופת ה-sildenafil (ויאגרה) במחקרים פרה-קליניים. בנוסף, ביצועה של אנליזה פתולוגית הראתה כי הטיפול בתרופת ה-CF602 שיפר בצורה ניכרת הן את רקמת השריר והן את הרקמה המצפה את כלי הדם כתלות במינון, תוצאות שהובילו לשיפור בתפקוד המיני.

תרופת ה-602CF הינה תרכובת אלוסטרית, הנקשרת לקולטן לאדנוזין מסוג A3 ומשנה את מבנהו, כך שהקולטן יהיה זמין יותר לקישור של האדנוזין הטבעי בגוף.

"התרופות שלנו, מתבססות על פלטפורמת האדנוזין מסוג A3, אשר טופלו בהן עד כה מעל 1200 חולים במחקרים קליניים שונים אשר הראו פרופיל בטיחותי מצוין. אנו מאמינים כי לתרופת ה-CF602 יתרון גדול על פני התרופות הקיימות בשוק והמלוות בתופעות לוואי דבר המונע את השימוש בהן על בסיס קבוע", אמרה מנכ"לית כן-פייט, פרופ' פנינה פישמן.