ניסיונות של הרגע האחרון לאיחוד בין הבית היהודי לליכוד

בליכוד מאמינים שלנוכח הסקר שפורסם אתמול בערוץ 2 המקנה למחנה הציוני יתרון של 3 מנדטים על הליכוד, אפשר יהיה להשיג את אישור מרכז הליכוד במהלך-בזק של הרגע האחרון

נפתלי בנט / צילום: ארן דולב
נפתלי בנט / צילום: ארן דולב

ניסיונות של הרגע האחרון לאיחוד בין הליכוד לבית היהודי: יומיים לפני התאריך הסופי לסגירת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת, בליכוד ובבית היהודי נעשים מאמצים של הרגע האחרון להביא לאיחוד בין שתי המפלגות. ביממה האחרונה גברו המאמצים לחיבור מצד שני הצדדים אולם על-פי הערכות הסיכויים שהדבר יקרה בסופו של דבר קלושים.

בשתי המפלגות לא שוללים התפתחות דרמטית של הרגע האחרון ונציגי נתניהו ובנט ממשיכים לקיים קשר שוטף בנושא אולם ההתנגדות הגוברת למהלך במרכז הליכוד צפויה לסתום את הגולל על המהלך. עם זאת, בליכוד מאמינים שלנוכח הסקר שפורסם אתמול בערוץ 2 המקנה למחנה הציוני יתרון של 3 מנדטים על הליכוד, אפשר יהיה להשיג את אישור מרכז הליכוד במהלך-בזק של הרגע האחרון.

זעם על פרשת אלי אוחנה

בתוך כך, בבית היהודי זועמים על התנהלותו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, שהודיע אמש על שיריונו של כדורגלן העבר אלי אוחנה והבוקר על שיריונה של ד"ר ענת רוט שנדחקה למקום לא ריאלי בפריימריז, במקומות ריאליים.

הביקורת מתמקדת בכך שאוחנה הוא לא בדיוק מתאים לפרופיל המפד"לניקי, ושרוט שהתמודדה ולא הצליחה להתברג במקום גבוה, קיבלה הזדמנות שניה על חשבון מתמודדים אחרים.

בעקבות התסיסה במפלגה הוצף עמוד הפייסבוק של בנט בתגובות גולשים זועמים שמחו על השיריון. לב סולודקין, בנה של ח"כ לשעבר מרינה סולודקין ז"ל, שהתפקד לבית היהודי ועמד בראש תא הסטודנטים של המפלגה באוניברסיטת תל אביב כתב לבנט: "הרשה לי לשאול אותך: מה לעזאזל עובר עליך?! אכזבת אותי בענק. בחרת לשריין את אלי אוחנה, כדורגלן מוכשר ללא כל ספק, על אף הרקורד המפוקפק שלו בפוליטיקה (תמיכה בהתנתקות ונכונות לחלק שטחים לכל דורש). מה זה אומר עלינו, אם אנחנו תוקפים ח"כים מהעבודה על אמירות נוראיות שאמרו - וביד השנייה אנחנו משריינים אנשים כמו אוחנה שאמרו דברים מזעזעים גם כן?!".

אוחנה עצמו, שהיה ידוע במשך השנים דווקא כתומך ליכוד, אמר אמש כי "כל חיי הייתי ליכודניק, אך אני לא מאמין יותר בדרך הנסיגות, וכמו כל עם ישראל - התפכחתי. אני אוהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, והגעתי הביתה, לבית היהודי. אשקיע את כל מרצי בקידום כל מי שהגיע כמוני מהשכונה, עם שמונה אחים וחיי עוני, כדי שלא יידעו יותר חיים כאלה לעולם".