הלך לעולמו עורך "הארץ" לשעבר דיוויד לנדאו

לנדאו הלך לעולמו אחר-הצהריים בירושלים בגיל 68 ממחלה קשה ■ הלווייתו תתקיים מחר בהר המנוחות בירושלים

 דיוויד לנדאו   /       צילום: יונתן זינדל, באדיבות עיתון משפחה
דיוויד לנדאו / צילום: יונתן זינדל, באדיבות עיתון משפחה

העיתונאי והסופר דייוויד לנדאו הלך לעולמו היום (ג') בירושלים בגיל 68, לאחר שהתמודד עם מחלה קשה.

לנדאו שימש בתפקיד העורך הראשי של עיתון "הארץ" במשך 4 שנים, עד לשנת 2008, ולפני כן כעורך "ג'רוזלם פוסט". הוא פרסם ספרים ומאמרים רבים וזכור כעיתונאי הישראלי הראשון שראיין את נשיא מצרים המנוח, אנואר סאדאת.

לנדאו, יליד בריטניה, שימש כעיתונאי משנת 67', ומאז שימש בין היתר ככתב העיתון הכלכלי "האקונומיסט" וכתב מדיני של "ג'רוזלם פוסט". לימים הקים את המהדורה הבינלאומית של "הארץ", ובהמשך הפך לעורך העיתון כולו.

ביוני 2014 התבשר לנדאו כי זכה בתואר כבוד של הממלכה הבריטית מאת המלכה אליזבת השנייה - "אות מסדר האימפריה" - על תרומתו ליחסי ישראל-בריטניה ועל מאמציו להשכנת שלום.

לפני כשנה השלים לנדאו את הביוגרפיה שכתב באנגלית על ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, "אריק".

לנדאו, שהחזיק בדעות שמאלניות והיה חובש כיפה, הודה בשנת 2006 כי הקל בסיקור שחיתויות בממשל שרון על מנת לאפשר את ההתנתקות. "אני, כעורך עיתון 'הארץ', אומר כן", צוטט אז כאומר. "עיתון 'הארץ' תמך בהתנתקות, ואנחנו סברנו שכדי להפסיק את השחיתות הגדולה של הכיבוש בעזה, אפשר להעלים עין משחיתות קטנה".

"מעל לכל, לנדאו היה כתב בכל רמ"ח אבריו", אמר ל"גלובס" עורך עיתון "הארץ", אלוף בן. "הוא תמיד רצה להביא עוד סקופים ועוד סיפור, גם כשהיה עורך הוא היה יוצא לנסיעות מדיניות, בהיותו כתב מדיני הרבה שנים, והביא סיפורים רבים בתחום הזה. הוא בהחלט היה אדם עם השקפת עולם בהרבה תחומים, והיא באה לידי ביטוי בעבודתו כעורך ראשי".

לנדאו הותיר אחריו אישה, ג'קלין, 3 ילדים ו-8 נכדים ונכדות. הלווייתו תתקיים מחר (ד') בהר המנוחות בירושלים.