סגירה מעורבת באירופה; בורסת אתונה צנחה בכ-9%

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית ■ מניות הבנקים ביוון המשיכו לאבד גובה וצנחו ביותר מ-20%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אירופה, לקראת פרסום עוד נתוני מאקרו ודוחות כספיים חשובים בהמשך היום. בורסת אתונה בלטה בירידה חדה של כ-9%.

אפל דיווחה אתמול על דוחותיה לרבעון הרביעי של 2014, מהם עולה כי החברה הכתה בגדול את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, שציפו לרבעון חזק במיוחד. הדוח הרבעוני של אפל הוא הדוח הרבעוני הטוב ביותר שרשמה חברה ציבורית מאז ומעולם.

הכנסותיה של אפל עמדו ברבעון על 74.6 מיליארד דולר, הרבה מעבר לצפי שעמד על 63.5 מיליארד דולר. זאת, לעומת 57.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בעלייה של 17%. גם בשורת הרווח אפל הכתה את התחזיות, עם 3.06 דולר למניה, לעומת 2.6 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. המניה זינקה במהלך המסחר באירופה.

מניית אלקטרולוקס זינקה בכ-7% לאחר שהחברה פרסמה דוחות והיכתה את תחזיות האנליסטים.

מניות הבנקים ביוון המשיכו לאבד גובה וצנחו ביותר מ-20%.

מגמה מעורבת נרשמה היום (ה') בבורסות אסיה לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות.

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית. אומנם לא צפוי שינוי בריבית השפל, אך המשקיעים יעקבו מקרוב אחר הצהרת הבנק המרכזי על מנת לנסות ולדלות פרטים מתי הריבית תחל לעלות בארה"ב.

"אנחנו רואים רווחים חלשים יחסית בארה"ב, וזה צפוי להעיב על וול סטריט ולהתפשט לעולם. אם הדוחות החלשים יהפכו למגמה, נראה יותר תנודתיות", ציינו היום ב-Pengana Capital.

על פי מקורות מקורבים לעניין, Sony עתידה לחתוך עוד כ-1,000 משרות החטיבת הסמארטפונים שלה, במטרה להעביר את עסקי האלקטרוניקה שלה חזרה לרווח.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]