נתניהו הציע לכחלון: תיק האוצר, רשות מקרקעי ישראל, ממלא מקום ראש הממשלה, ו-9 ח"כים

רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת ממשיך נתניהו להפעיל לחצים כבדים על משה כחלון לאחד את רשימת כולנו עם זו של הליכוד ■ כחלון סירב, וממשיך לדבוק בעמדתו כי כולנו תתמודד כמפלגה עצמאית עד הסוף

משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג
משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג

נתניהו הציע לכחלון את תיק האוצר, את תפקיד ממלא המקום לרה"מ ואת רשות מקרקעי ישראל בתמורה לאיחוד רשימות על הליכוד: רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להפעיל לחצים כבדים על משה כחלון לאחד את רשימת כולנו עם זו של הליכוד.

בימים האחרונים הציע עו"ד דוד שמרון לכחלון, בשם נתניהו, הבטחה להעניק לכולנו את תיק האוצר, את האחריות על מנהל מקרקעי ישראל, וכן לשלב ברשימה המשותפת 9 ח"כים מכולנו בשיטת הריצ' רץ' כפי שהיה באיחוד בין ישראל ביתנו לליכוד.

כחלון סירב. לו היה מסכים למהלך היתה הופכת המפלגה המשותפת לגדולה ביותר ונתניהו היה מבטיח לעצמו את הטלת הרכבת הממשלה עליו. כחלון מצידו ממשיך לדבוק בעמדתו כי כולנו תתמודד כמפלגה עצמאית עד הסוף.

בסביבת נתניהו מנסים להפיל את תיק כישלון המגעים על כחלון. לטענתם האיחוד לא יצא אל הפועל לנוכח דרישות מופרזות של כחלון לתיקים שונים ומשונים. לדבריהם, גם הפגישות לא היו ביוזמת נתניהו. בתום הפגישות עדכן שמרון את ראש הממשלה כי אין על מה לדבר.