נעילה מעורבת בבורסה; בזק, אסם, מליסרון ועזריאלי זינקו

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל ■ הצלחה בניסוי של מיקרומדיק מקבוצת ביו לייט - המניות זינקו ■ הצלחה לפלוריסטם בניסוי קליני לטיפול בפגיעות שרירים

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ב') במגמה מעורבת ברקע פתיחה שלילית בוול סטריט, ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, מציין היום כי "חודש ינואר סימן פתיחת שנה שלילית וחודש שני בסנטימנט של תנודתיות גבוהה, חלק ניכר בעקבות מימוש רווחים, שיקולי מס והתאמת תיקי המשקיעים לאחר שנה חיובית. במקביל המשקיעים ממשיכים ליהנות מנתוני מאקרו חיוביים אשר מבססים את עוצמתה של הכלכלה האמריקאית. השבוע ימשיך מצעד המדווחות בוול סטרייט אשר ישפיעו על הסנטימנט במקביל לקצב הולך וגדל של הנפקות חדשות אשר מסמלות את עוצמתם של השווקים".

בארה"ב נמשכת עונת הדוחות, אשר ניתן להגדירה כמעורבת: מצד אחד, ישנן חברות אשר מפתיעות את השוק לטובה דוגמת אמזון, ומאידך פירמות ענק דוגמת מיקרוסופט וגוגל אשר אכזבו את השוק בתוצאותיהן הכספיות. וכמובן, מעל כולן, אפל שרשמה רווח של 18.1 מיליארד דולר, הרווח הרבעוני הגבוה בהיסטוריה של חברה ציבורית.

מניות במוקד

מיקרומדיק מקבוצת ביו לייט דיווחה הבוקר על תוצאות חיוביות בניסוי קליני לניטור חזרתיות של סרטן שלפוחית השתן בנבדקים עם היסטוריה של מחלה זו, תוך שימוש בטכנולוגייה לא פולשנית, ה-CellDetect, בדגימות שתן.

פלוריסטם דיווחה היום על תוצאות יעילות נוספות בניסוי הקליני שלב I/II בפגיעות שרירים אשר נגרמו במהלך ניתוח להחלפת מפרק ירך. כמו כן, החברה מדווחת על תוצאות בטיחות טובות בתום 12 חודשי מעקב אחר המטופלים.

קמטק בלטה היום בעלייה חדה במחזור ער לאחר שדיווחה על הזמנה ראשונה מלקוח בארה"ב למדפסת תלת מימד.

בכירים בקבוצת דלק ונובל אנרג'י טסו אתמול למצרים על מנת לסגור קצוות אחרונים בעסקה לייצוא גז ממאגר "תמר" לקבוצת "דולפינוס" במצרים. עוד דנו הבכירים באופציה לייצא גז ממאגר "אפרודיטה" בקפריסין למצרים. השאלה כעת היא מי יספק למצרים גז ראשון: "אפרודיטה" או "לוויתן"?

כחודש וחצי לאחר שאופקו חתמה על הסכם למכירת זכויות השיווק של הורמון הגדילה המשופר שלה לענקית התרופות פייזר, היא הודיעה אתמול על הגשת בקשה לכניסה לניסויים קליניים במוצר נוסף המבוסס על אותה הפלטפורמה הטכנולוגית - תרופה משופרת לטיפול בהמופיליה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]