נעילה חיובית בבורסה בת"א; אבנר עלתה 2.2%, אפריקה 2.7%

מגמה מעורבת בשוקי העולם; הנפט מקזז את העליות של אתמול ■ מניות האנרגיה הגיבו בעליות למגמה של הימים האחרונים

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ד') בעליות קלות, על רקע מגמה מעורבת בשוקי העולם, וכאשר מחירי הנפט מקזזים את העליות של אתמול. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

הגירעון התקציבי ב-2015 צפוי לעמוד על 2.5% עד 2.6% בלבד, קרוב מאד ליעד המקורי שקבע החוק, כך מעריכים כלכלני בנק ישראל. במסגרת הסקירה החצי שנתית של ההתפתחויות הכלכליות במשק פרסם הבוקר בנק ישראל תמונת מצב פיסקלית לקראת הכנת תקציב המדינה 2015.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של יותר מ-1%, כאשר מחירי הנפט זינקו ב-7% ל-53 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר מתחילת השנה. כעת, הנפט מתקן מטה וה-WTI נופל בכ-4% ל-51 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט יורד ב-2.7% ונסחר סביב 56.4 דולר לחבית. הרקע: חברות רבות - בהן בריטיש פטרוליום ושברון - הודיעו על קיצוצים משמעותיים בהשקעות שלהן, מה שעשוי לסלול את הדרך לירידה בתפוקת הנפט ( 51.45 -3.02% )בעתיד ועלייה במחיר.

מניות האנרגיה עולות

מניות האנרגיה הגיבו לעלייה החדה במחירי הנפט. נציין את אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו .

מניות התקשורת ממשיכות לרכז עניין. מניות הסלולר פרטנר וסלקום ירדו היום לאחר שאתמול זינקו בחדות לאחר שגולן טלקום והוט מובייל עצרו את המבצעים שטלטלו את ענף הסלולר. גם בזק ירדה היום בחדות לאחר שאתמול רשמה עלייה חדה במחזור גבוה.

מניות הבנקים נסחרות בתנודתיות לאחר שהמשיכו לאבד גובה אתמול. יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, חשף אתמול את הרפורמה במערכת הבנקאות אותה הוא מתכנן להוביל בכנסת ה-20. על-פי כחלון, כיום חוסר התחרות והריכוזיות במערכת הבנקאית מובילים לכך שכל משפחה בישראל משלמת שלא לצורך 3,000 שקל בשנה לבנקים. נציין את פועלים ולאומי .

על בד דיווחה היום כי מנכ"ל החברה מר בועז רוזמן הודיע ליו"ר הדירקטוריון, אמנון ברודי, על החלטתו לסיים את כהונתו כמנכ"ל החברה לאחר כ-5 שנים בתפקיד. ההחלטה על סיום הכהונה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של החברה.