מתווכי דירות מחממים את יהודי צרפת ב"וול סטריט ג'ורנל"

מתווכים טוענים בכתבה ב"ג'ורנל": ינואר-פברואר הם בד"כ חודשים חלשים - אבל עכשיו אנחנו מוצפים בעבודה ■ "וול סטריט ג'ורנל": היהודים שיעלו מפריז יגלו שהם לא יכולים לקנות בישראל דירות בקלות

 דירה בת 4 חדרים, רח' בראלי, תל אביב / צילום והדמיה: תמר מצפי
דירה בת 4 חדרים, רח' בראלי, תל אביב / צילום והדמיה: תמר מצפי

הסוכנות היהודית מעריכה כי 10,000 יהודים מצרפת יעלו לישראל השנה לעומת 7,000 בשנה שעברה, בשל העלייה באנטישמיות, וגורמים בשוק הנדל"ן התל-אביבי מחממים את העולים הפוטנציאליים באמצעות כתבה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בכתבה שפורסמה אתמול (ג') בעיתון מצוטטים מתווכים וגורמים בשוק הנדל"ן בישראל כמי שאומרים כי גל עלייה גדול של יהודים מצרפת בפתח, מה שיקפיץ עוד יותר את מחירי הדירות שהוכפלו מתחילת גל העליות באמצע 2007. על הכתבה חתום יהושע מיטניק והיא נכתבה בדסק ה"וול סטריט ג'ורנל" בתל-אביב.

"ינואר ובפברואר הם בד"כ חודשים לא עמוסים כל כך בגלל החורף, אבל מאז הפיגוע במערכת 'שרלי הבדו' יש לנו הרבה מאוד עבודה", מצוטט בכתבה אריק טוביאנה, מבעלי חברת התיווך Comacom Group שמשרדיה ממוקמים ברחוב בן יהודה בת"א.

בכתבה צוינו העליות החדות במחירי הדירות בישראל בשנים האחרונות, כמו גם הפגנות הזעם של מאות אלפי ישראלים במחאה החברתית של 2011 והעובדה שנושא הדיור הפך לתפוח אדמה לוהט בפוליטיקה הישראלית.

"מחירי הדירות איתנים ויצאו מתיאום עם קצב העלייה בשכר; חלק מזה קשור לביקושים מחו"ל", אומר בכתבה חיים פרידמן, מייסד חברת התיווך First Israel Mortgage.

בכתבה צוין בין היתר כי "הביקוש לדירות צפוי לצמוח בעוד הממשלה מצפה לנחשול של עולים יהודים מצרפת על רקע הטבח ב'שרלי הבדו' ובסופרמרקט הכשר בפריז. אך חלק מהעולים החדשים ימצאו שהדירות מחוץ להישג ידם".

האנליסט שי עזר מבית ההשקעות IBI מצוטט בכתבה כמי שאומר: "אין ספק שהמחירים גבוהים לפי כל מדד. מצד שני יש פה ריבית נמוכה וביקושים גבוהים וכל מה שקורה באירופה רק מוסיף לביקושים. אני לא רואה את המגמה הזו משתנה בטווח הקרוב... אבל שום דבר לא עולה לנצח".