הניצב החשוד בהטרדה מינית: מפקד מחוז חוף חגי דותן

ניצב חגי דותן חשוד שהטריד מינית 5 שוטרות ■ לפי החשד, הוא נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות ■ בתום חקירה של 12 שעות הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים

חגי דותן / צילום: יוסי כהן
חגי דותן / צילום: יוסי כהן

קצין המשטרה הבכיר שנחקר הלילה בחשד שהטריד מינית שוטרות הוא ניצב חגי דותן, מפקד מחוז חוף במשטרה.

דותן נחקר הלילה במשך 12 שעות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים למשך שבועיים.

עתידו של דותן במשטרה ייקבע בהתאם להחלטת המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, לאחר שיעיין בחומר החקירה.

על-פי החשד, 5 שוטרות שאינן קשורות אחת לשנייה העידו נגדו במשטרה. "פחדנו ממנו. היה חשש ומבוכה מאוד גדולה", אמרו השוטרות בחקירתן.

לפי החשד, הניצב נהג להטריד אותן מילולית ולקרוא לעברן הערות מיניות. המקרה האחרון שמיוחס לדותן קרה בשנה האחרונה, בעודו משרת בתפקידו הנוכחי.

בעבר נקשר שמו של דותן בפרשות מין, לאחר שהתקבלו במח"ש כמה מכתבים אנונימיים לגבי עבירות שביצע לכאורה. עם זאת, במח"ש דחו את התלונות פעם אחר פעם. אלא שעכשיו הגיעו עדויות מצדן של שוטרות ששירתו תחתיו, לאחר שאזרו אומץ בעקבות שורה של חשיפות ופרשות מין אחרות במשטרה, והן החליטו לספר על שאירע לכאורה עם הקצין.

דותן מונה לתפקידו ביולי 2011, והמחוז שבראשו הוא עומד אמון על אכיפת החוק מאום אל-פאחם ועירון ועד לנהריה שבצפון.

דותן התגייס למשטרת ישראל לפני כ-30 שנה, ובתפקידו הקודם שימש כמפקד משטרת יהודה ושומרון. בין היתר תפקידיו,שימש דותן כמפקד המרכז ללימודי משטרה, מפקד מרחב ירקון במחוז תל-אביב וסגן מפקד המחוז הצפוני.