הפועל ת"א מגיבה לזכיית טביב בבוררות: "חובותיו - 19 מיליון שקל"

הסכסוך הכספי בין המועדון לבעליו לשעבר רחוק מלהסתיים ■ במסמך שהפיצו לתקשורת, טוענים האדומים כי סך התביעות והחובות שלו מסתכם לסכום הנ"ל, והודיעו כי יערערו על פסיקת הבורר

הסכסוך הכספי בין הפועל ת"א לבין בעליה לשעבר, אלי טביב (כיום בעלי בית"ר ירושלים) - רחוק מלהסתיים. כזכור, אתמול (ד') פסק בורר ההתאחדות לכדורגל, עו"ד עמיאל תגר, כי חיים רמון, מחזיק זכויות הניהול של האדומים - צריך להחזיר קרוב ל-5 מיליון שקל לטביב בגין עסקת רכישת המועדון מידיו, שהתבצעה בקיץ 2012.

התגובה ממתחם וולפסון לא איחרה להגיע, כשהאדומים מצהירים על ערעור, שצפוי לעכב בעוד חודשים ארוכים את סיום ההליך.

במסמך שהפיצה היום הפועל לתקשורת, היא טוענת כי סך החובות והתביעות שעדיין עומדים כנגד הקבוצה, מאז עזב אותה טביב ומיוחסים לתקופתו - עומדים על 19.14 מיליון שקל. "עפ"י ההסכם בין חיים רמון לאלי טביב, כל החובות וההתחייבויות עד לתאריך 01/07/2012, חייב טביב לשלם", כותבת הפועל. הפירוט: שחקנים - 3 מיליון שקל; עובדים: 1,090 שקל; ספקים וזכאים שונים - 3.44 מיליון; ביטוח לאומי - 1.5 מיליון.

חובות נוספים: מס הכנסה - 9.8 מיליון (מפרטת הפועל: "במהלך חודש 12/2014, התקבלה השומה הסופית של מס הכנסה בסך של כ-8.3 מיליון שקל. הוגשה השגה לבית המשפט על שומה זו. מבדיקה שערכו מומחי מס, בכירים ברשויות המיסים בנושא, סיכויי הערעור במקרים מעין אלו הינם קלושים. בנוסף, קיים סכום נוסף של 1.5 מליון שקל שהוא סופי ומוחלט ועליו אין מחלוקת. המטרה המרכזית היא למשוך את התביעה למשך זמן של 2-3 שנים, כדי שהפועל תשלם את החוב לטביב. וכאשר יגיע תשלום החוב מרשויות המיסים, לא יהיה ממי לקזז"); משיכת ערבויות - 1.4 מיליון שקל ("אלי טביב הודה בבוררות כי משך לחשבונו הפרטי את סכום הערבות. יש לציין כי את הערבות, נתן מחשבונה של הקבוצה ולא מחשבונו האישי. כך שהכסף היה אמור לחזור לחשבון הקבוצה").

הפועל סיכמה כי "לאמור לעיל, שעה שחובות טביב מסתכמים ב-19.1 מיליון שקל, החוב שנקבע ע"י הבורר לשלם לאלי טביב הינו כ-4.75 מיליון שקל. וכאמור רק החובות לשלטונות המס הוא כפול מהחוב לטביב. מהות הבוררות הייתה, האם ניתן לקזז מהחוב שחייב רמון לטביב - את כל החובות שעל טביב לשלם. לדעתינו טעה הבורר המכובד בפרשנות שנתן למילה קיזוז, ויש בכוונתינו לערער על פסק הבורר".