אדוארדו אלשטיין יזרים כמעט 400 מיליון שקל לאי.די.בי

אלשטיין רכש 2 מיליון יחידות זכות במסחר בבורסה לאחר שמוטי בן משה החליט לא להשתתף בהנפקת הזכויות

אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

איש העסקים אדוארדו אלשטיין רכש עוד 2.05 מיליון יחידות זכות של חברת ההחזקות אי.די.בי פתוח , במסגרת שלב המסחר בזכויות שנערך אתמול בבורסה, כחלק ממהלך הנפקת הזכויות שמצבעת החברה לגיוס מיידי של עד 806 מיליון שקל. כך דיווחה הבוקר (ו') לבורסה אי.די.בי פתוח.

הנפקת הזכויות של אי.די.בי כוללת הנפקה של 11.85 מיליון יחידות זכות, שכל אחת מהן כוללת 45 מניות במחיר של 1.512 שקל, וכן 58 אופציות לרכישת מניות נוספות. בעקבות הרכישה מחזיק כעת אלשטיין בכ-5.76 מיליון יחידות זכות, שמימושן יזרים לאי.די.בי פתוח כ-390 מיליון שקל.

עוד עולה מהודעת החברה כי בעל השליטה השני שלה, כי בהתאם להודעתו המוקדמת, בעל השליטה השני בחברה, מוטי בן משה, הודיע לה כי לא ביצע על עסקה בזכויות, כלומר לא מכר את הזכויות שקיבל בהנפקה ולא רכש זכויות נוספות לאלו שקיבל. עם זאת, לבן משה שמורה עדיין הזכות לממש את הזכויות שקיבל בהנפקה ולרכוש כמחצית מהזכויות הנוספות שרכש אלשטיין אתמול.

יום שלישי הקרוב הוא היום האחרון למימוש הזכויות, ואם בן משה יחליט שלא לממש את זכויותיו, תדולל אחזקתו בחברה ואלשטיין יהפוך לבלע המניות הגדול בה, ומי שזכאי לקבל למנות את רוב חברי הדירקטוריון.