צה"ל פעל מעבר לגבול בעזה כדי להשמיד מנהרה

לוואלה! חדשות נודע כי לפני מספר שבועות נכנסו כוחות צה"ל לשטח הפלסטיני כדי לטפל במנהרת טרור שנחפרה לעבר ישראל באזור מרחב קרני ■ במנהרה נמצאו גם אמצעי לחימה של מחבלים ■ גורם צבאי: "זו מנהרה שגילינו ב'צוק איתן'"

מנהרה בעזה / צילום: דובר צה"ל
מנהרה בעזה / צילום: דובר צה"ל

כוחו תצה"ל פעלו לפני מספר שבועות מעבר לגדר הגבול ברצועת עזה, באזור מרחב קרני, במטרה להשמיד מנהרת טרור לישראל - כך נודע לוואלה! חדשות. לפי המידע, שהותר לפרסום הבוקר (ב'), במהלך השבועות האחרונים פעלו כוחות הנדסה באוגדת עזה, בסיוע כוחות חי"ר, באזור נחל עוז, על מנת להשמיד שאריות תוואי מנהרה התקפית שנחפרה לתוך שטח ישראל. כחלק מהפעילות, כאמור, אף פעלו כוחות מעבר לגבול.

גורם צבאי סיפר כי "מדובר בתוואי של מנהרה שצה"ל מכיר כבר מתקופת מבצע 'צוק איתן'. זה חלק ממנהרה שנשארה לטיפול הנדסי ולא מנהרה חדשה שגילינו עכשיו. הפעילות ההנדסית שמבוצעת כעת היא ממוקדת יותר. כעת פועלים למפות את התוואי ולהשמיד אותו".

גורמי צבא נוספים אמרו לוואלה! חדשות כי שטח האזור בין מעבר קרני הישן, שאינו פעיל, לבין שג'אעיה, היה ידוע תמיד כ"שורץ מנהרות". "מדובר במנהרה שצה"ל טיפל בה במהלך 'צוק איתן'". בצה"ל אישרו כי במהלך הטיפול בתוואי המנהרה גם אותרו אמצעי לחימה ישנים של מחבלים מהמבצע.

תוואי המנהרה שנוטרל היה בשליטה רצופה של צה"ל טרם הפעולה. כוחות פיקוד הדרום ממשיכים לבצר ולחזק את ההגנה במרחב", אמרו בדובר צה"ל.

אף שלכאורה מדובר במנהרה ישנה, בחודשים האחרונים הביעו חשש בישראל מפני חידוש פעילות המנהרות ההתקפיות. גורם ביטחוני בכיר אמר בסוף השנה שעברה כי השינוי שיתבצע בשטח הפלסטיני אחרי "צוק איתן" עשוי להביא איתו "לא רק תופעות של שוחד, שחיתות וביורוקרטיה שתעכב את העבודה במעברים - אלא גם עלול להחזיר את הפיגועים בהם, משום שחמאס לכאורה מסיר את אחריותו עליהם - וגם את השקט. חמאס מניע מהלך מתוחכם. הוא מקים צבא עממי של נערים החל מגיל 15, כך הוא מרחיק את הביקורת מהזרוע הצבאית שלו, עליה הוא לא יוותר בחיים", טען.