מברברה סטרייסנד ועד ברק אובמה: כוכבים בשמי מוזיאון ישראל

הנרי מור, ג'קלין קנדי, אלפרד היצ'קוק, מארק שגאל, ברברה סטרייסנד וברק אובמה הם רק חלק מהאורחים שפקדו את מוזיאון ישראל לאורך 50 שנות קיומו ■ הצצה אל ההון האנושי שצולם בין כותלי המקום

ברברה סטרייסנד עם ג'יימס סניידר/ צילומים: ג'ק גורן ובאדיבות מוזיאון ישראל
ברברה סטרייסנד עם ג'יימס סניידר/ צילומים: ג'ק גורן ובאדיבות מוזיאון ישראל

ביום שלישי, ה-11 במאי 1965, בטקס מרגש שהתקיים בעמק המצלבה, בלב העיר ירושלים המחולקת, הכריז נשיא המדינה דאז, זלמן שז"ר, על פתיחתו הרשמית של מוזיאון ישראל. תזמורות צה"ל והגדנ"ע ניגנו והשחקן יהושע ברטונוב קרא פרק מהתנ"ך. כ-2,000 אורחים, ובהם צמרת השלטון, מנהלי מוזיאונים מרחבי העולם, תורמים ואוצרים, הסתובבו נרגשים בין התצוגות.

הקמת מוזיאון ישראל בירושלים הייתה התגשמות חלומם של בוריס שץ ומרדכי נרקיס, מנהלי בית הנכות הישן של "בצלאל". את הובלת הפרויקט הנהיג טדי קולק, תחילה כמנכ"ל משרד ראש הממשלה ולאחר מכן כראש עיריית ירושלים.

בחזונם שאפו המייסדים להקמת מוזיאון אוניברסלי שיעמוד בשורה אחת עם המוזיאונים הגדולים בעולם, בעל פריסה תרבותית רחבה, שיבטא תפיסה אנציקלופדית המשלבת אמנות, ארכיאולוגיה ותרבות יהודית במשכן אחד.

ב-50 השנה שחלפו מאז, נאמנים לחזון, שמרו מנהלי המוזיאון על מעמדו כמוסד מוביל, חשוב ומשפיע הן בתרבות המקומית והן בזירה העולמית. המוזיאון הוא מוקד משיכה ארצי ובינלאומי, בזכות אוספיו העשירים והמגוונים, הן בהיבטים היסטוריים ומחקריים והן במבט על תרבות עכשווית ושמירה על עדכניות וחדשנות.

מאז פתיחתו פוקדים את המוזיאון אוהדים וידידים, תורמים ותומכים מהארץ ומהעולם כולו. לפניכם כמה מהם.

כוכבים בשמי המוזיאון / צילומים: ג'ק גורן ובאדיבות מוזיאון ישראל
 כוכבים בשמי המוזיאון / צילומים: ג'ק גורן ובאדיבות מוזיאון ישראל