שרון גל לשפיר: "מה שעשית ברוטשילד היה בשביל ג'וב"

גל, המועמד לכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, תקף את חברת הכנסת מהמחנה הציוני: "איפה גדלת? ברוטשילד? בפוזה של האוהל ברוטשילד?" ■ ח"כ שפיר לא נשארה חייבת

סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב
סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב

שרון גל, המועמד לכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, תקף לעיני המצלמות את ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני בפאנל "הבוחרים החדשים" של mako שהתקיים בגימנסיה הריאלית בראשון לציון.

גל נשאל על ידי מנהלת הגימנסיה הריאלית בראשון לציון: "כיצד באים לידי ביטוי ההבטחות שלכם, חברי הכנסת, לעתידם של התלמידים?".

"אני בא לעבוד קשה ולשרת את הציבור. לעבוד קשה זה לא לשבת בוועדת כספים, לצלם מסמכים ולהעלות לפייסבוק". אמר גל. לפני שהספיק להמשיך, התפרצה שפיר אל דבריו: "שרון, לא אמרת דבר אחד על החינוך!", בתגובה להתפרצותה, השיב גל:" אני מאמין שמי שטוען שהמנון התקווה הוא שיר גזעני, לא יכול לשבת במפלגה שקוראת לעצמה ציונית".

שפיר לא נשארה חייבת, והכחישה שאמרה אי פעם שהתקווה הוא גזעני. "שרון אתה יודע מה הדבר שהכי מרגש אותי בהמנון המדינה?", אמרה לו. "שבהמנון שלנו יש את התכונה הכי יפה לעם היהודי זה אומץ שמגיע לנו להיות עם חופשי. כולם פה יודעים מי מסית ומי מדבר על תוכן. לפני שהתגייסתי לצבא הלכתי לשנת שירות בטבריה וגיליתי מה ההשקעה לתלמיד בטבריה? תלמיד מקבל פחות מ-6,000 שקלים בשנה".

בשלב זה החליט שרון גל להגיב. הוא קם משולחן הפאנל וניסה להשיג מיקרופון לידיו. גל התרוצץ מעט על הבמה והחל לתקוף את שפיר: " אני גדלתי בטירת הכרמל. איפה גדלת? ברוטשילד? בפוזה של האוהל ברוטשילד? הכל זה דיבורים וסיסמאות. כל מה שעשית ברוטשילד היה בשביל לקבל ג'וב". במקביל, שפיר המשיכה לדבר על מצב החינוך, אך גל לא נראה מעוניין בדבריה.

זו תחילת הדיון שהציתה את האש בין השניים